גרנולה שוקולד - קוקוס




עקב אילוצים טכניים (ההעדפה שלי לצלם באור טבעי בלבד) אני נאלצת להקים את סטי הצילום שלי על הרצפה.
אני חושבת שההישג הכי גדול שלי, אפילו לפני חינוך בני הבית לא לעוט על האוכל בזמן צילומים, זה ההישג שלי לחנך את שני כלבי הבית לשבת ליד מבלי לנסות לעוט, לרחרח ולאכול את האוכל ואף הגדלתי לעשות והחדרתי בהם את ההבנה שעליהם לעקוף את הסט באלגנטיות מבלי לעלות עליו. התמונות בפוסט הן ליחס, לא בתמונות, 2 כלבים יושבים בסבלנות ובוהים בבעלים המשוגעת שלהם.
ולענייננו, הפעם בגרנולה עסקינן, לרוב אני זו שאוכלת לבד בבית גרנולה, אבל הפעם אפילו סרבנית הגרנולה הפרטית שלי הסכימה לטעום, בכל זאת הזכרתי שוקולד,  ואף הפתיעה אותי ועוד לפני שהספקתי לפרק את סט הצילומים ביצעה חיסול ממוקד בצנצנת הגרנולה שהגשתי עם יוגורט יווני עשיר.
הגרנולה עצמה טבעונית וניתן לשדך לה כל העולה על דעתכם, חלב שקדים ודומיו, חלב רגיל, יוגורט טבעי או פירות וכל העולה על דעתכם.
המתכון מבוסס על מספר מתכונים שמצאתי ברשת ולאחר מספר ניסיונות הגעתי לנוסחה שעובדת עבורי.


גרנולה שוקולד קוקוס:
המצרכים:
2 כוסות שיבולת שועל (לא אינסטנט)
3/4 כוס פתיתי קוקוס טבעי גרוס גס (לא טחון ולא קלוי)
1/2 כוס אגוזי לוז מקולפים קצוצים גס 
2 כפות זרעי צ'יה
3 כפות אבקת קקאו
3 כפות שמן קוקוס מומס
1/4 כוס מייפל אמיתי
1 כפית תמצית וניל
1/4 כפית מלח
1/2 כוס מיני שוקולד צ'יפס מריר
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-140 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפיה.
בקערה גדולה, מערבבים שיבולת השועל, פתיתי קוקוס, זרעי צ'יה, אגוזי לוז ומלח. מנפים לקערה את אבקת הקקאו ומערבבים היטב.
מוסיפים לקערה שמן קוקוס, סירופ מייפל ותמצית וניל ומערבבים עד שאחיד.
מעבירים את תערובת שיבולת השועל לתבנית אפיה ומפזרים אותה בשכבה אחידה.
אופים בתנור למשך 45 דקות, מערבבים כל 15 דקות כדי שהגרנולה לא תישרף.
אחרי שהגרנולה התקררה מוסיפים 1/2 כוס שוקולד צ'יפס שנותרה.


תגובות