סופלה יוגורט וחמאת בוטנים

תסלחו לי, אני יודעת שהזנחתי, בכל זאת חודש יום הולדת.  כן תירוץ עלוב אני יודעת, אבל זה היחיד שהצלחתי לחשוב עליו ;-)



זה והצורך להתרגל לתנור חדש אחרי שעברתי דירה.



בקיצור היה לי חודש עמוס ומלא אירועים.  יום הולדת כבר אמרתי? אבל לא רק לי אלא גם לאחיינית המקסימה שלי שמי שעוקב אחריי באינסטגרם יכול היה לראות מה היו הדרישות של הגברת הצעירה.



כפיצוי, כי אוכל הוא הדרך הכי נהדרת בעיני לשמח אנשים, קבלו מתכון לסופלה שגם אם לא מושלם, הטעם שלו מפצה על הכל.



סופלה יוגורט וחמאת בוטנים

המצרכים:
5 חלבונים בטמפרטורת החדר
1/3 כוס סוכר
2 גביעי (260 מ״ל) יוגורט יווני
1 כפית תמצית וניל
3 כפות קמח
2 כפות גדושות חמאת בוטנים
קורט מלח

חמאה רכה מאוד/מומסת לשימון הכלים
סוכר

אופן ההכנה:
חממו תנור ל-190 מעלות.
שמנו 6 כלי הגשה.  בעזרת מברשת מרחו חמאה כולל על השוליים.  פזרו סוכר בצורה שווה והסירו עודפים (ניתן לראות בתמונות).
בקערה גדולה ערבבו בעזרת מטרפה יוגורט, תמצית וניל, קמח, חמאת בוטנים ומלח.
בקערת מיקסר הניחו את החלבונים, הקציפו במהירות נמוכה-בינונית עד לקבלת מרקם שנראה כמו קצף אמבט. התחילו להוסיף את הסוכר בהדרגה. העלו את המהירות לבינונית והקציפו את החלבונים עד לקבלת קצף יציב ובוהק.
הוסיפו שליש מקצף החלבונים לקערה עם תערובת היוגורט ובתנועות קיפול עדינות ערבבו. הוסיפו שליש נוסף וקפלו בעדינות. הוסיפו את יתרת החלבונים וקפלו בעדינות רק עד שאחיד (המטרה לשמור על נפח החלבונים ככל האפשר).
חלקו את התערובת בעזרת כף בין כלי ההגשה.
הניחו על גבי תבנית אפיה והכניסו את התבנית לשליש התחתון של התנור.
אפו במשך 15-20 דקות עד שהסופלה תפוח ומעט זהוב.
הוציאו מן התנור והגישו מיד.



הערות והארות:
# הקפידו לעקוב אחרי הוראות השימון במדוייק, זה מה שעוזר לסופלה לתפוח.
# זה טעים גם קר.

תגובות

  1. נראה מושלם!

    השבמחק
  2. סופלה עם חמאת בוטנים! נהדר!
    נראה מהמם :)

    השבמחק
  3. מה זה בדיוק יוגורט יווני? אפשר סתם יופלה רגיל? או אולי גיל (כי במקרה יש לי עודף גיל במקרר...)?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אגם, עדיף להשתמש ביוגורט לבן של יופלה ולא בגיל. לגבי שאלתך, יוגורט יווני הוא יוגורט סמיך יותר עם אחוזי שומן גבוהים יותר. ניתן למצוא יוגורט יווני של שטראוס על המדף ברשתות השיווק. אשמח לשמוע איך יצא

      מחק
    2. אני מתה להכין אבל אאלץ לחכות ליום ראשון לקנות יוגורט :)

      מחק

הוסף רשומת תגובה