חיתוכיות לימון ושוקולד לבן

ככה יום אחד ההורים שלי טסו להם לשבוע ימים והשאירו אותי בתור המבוגר האחראי, מה שאני אמורה להיות מתוקף היותי אמא לילדה בת שש וחצי, על גינה ומשק חי שלא היה מביישים חווה קטנה אי שם, רק שהיא ממוקמת במקרה באחת מהערים הגדולות במרכז הארץ.


ככה פתאום מצאתי את עצמי צריכה לדאוג לשלוש ארוחות ביום ,חוץ מאשר לנסיכה, גם לזוג כלבים, חתולה, לול תרנגולות ותוכית מדברת.  נסו אתם לוודא שכלבה א' לא תיגש לצלחת של כלב ב' בזמן שהוא מנסה לגנוב לחתולה את האוכל שלה, להבין מה התוכית הבררנית מוכנה לאכול היום ולהימלט מעדת תרנגולות שעטות עלייך בזמן שאת מפזרת להן אוכל.

מנוחת הלוחמים בזמן שאני מפזזת בחוץ בין שאר החיות

במספר ערבים מצאתי את עצמי מנסה לשכנע תוכית בדיכאון (כי היא ממש, אבל ממש התגעגעה לאבא שלי שאחראי עליה ביום יום) ללכת לישון במקום להשכיב את הנסיכה הפרטית שלי לישון.

בין לבין גם הלכתי לעבודה... והצלחתי לישון מספר מצומצם ביותר של שעות בלילה.

מזל, אבל ממש מזל שהחודש הגדלתי לעשות, ואת החיתוכיות המעולות האלה (זו לא אני שאמרתי את זה, זו קבוצת המיקוד הפרטית שלי שרצתה מיד מתכון והתבאסה שהיא צריכה לחכות חודש שלם עד שהוא יגיע כי הוא משתתף בפרויקט הבלוגרים של מנטקה כחומר ביד הבלוגר) הכנתי מיד אחרי שחזרתי מיוון (אמממ... צירפתי לכם תמונה מאחד המקומות היפים שביקרתי בהם) בתחילת יוני.

האי סימי

לכו לגלות מה שאר חברי הפרויקט הכינו לכם החודש עם לימון אין ספק שזה היה חודש פורה במיוחד.

חיתוכיות לימון ושוקולד לבן (המקור כאן)
 
המצרכים:
 
בסיס בצק פריך:
1 כוס קמח
1/4 כוס סוכר
75 גרם חמאה קרה מאוד/קפואה
 
מלית:
3/4 כוס שוקולד צ'יפס לבן או מטבעות שוקולד לבן
2 ביצים
1/4 כוס מיץ לימון
2 כפיות גרידת לימון
1/4 כוס קמח
3/4 כוס סוכר
1/2 כפית תמצית לימון (אופציונלי)
אבקת סוכר לקישוט
 
אופן ההכנה:
בסיס בצק פריך - בקערה ערבבו קמח וסוכר.  את החמאה הקרה/קפואה גררו לתוך הקמח בעזרת מגרדת.  את פירורי החמאה שפשפו עם הקמח עד לקבלת פירורי בצק.  שטחו את הפירורים בתוך תבנית בגודל 25 ס"מ*20 ס"מ מרופדת בנייר אפיה.  צננו 15 דקות במקרר.  בזמן שהבסיס מצטנן במקרר, חממו תנור ל-180 מעלות.  אפו כ-15 דק' או עד שהבצק זהוב.
לאחר הוצאת התבנית מן התנור פזרו מעל הבסיס בצורה אחידה את השוקולד צ'יפס הלבן.  בעזרת מטרפה ערבבו בקערה את שאר חומרי המלית. שפכו מעל שוקולד הצ'יפס.  אפו למשך כ-15 דק' או עד שהמלית יציבה.  הוציאו מן התנור וצננו כעשר דק'.  פזרו מעל את אבקת הסוכר.  צננו באופן מלא בתוך התבנית על גבי רשת.  חיתכו לריבועים בגודל הרצוי לכם.  שימרו במקרר בכלי סגור.
 
 

תגובות

  1. סבבוש אז אני אכין את החיתוכיות ואעלה על מטוס לאי היווני ההורס הזה ששמת תמונה שלו טוב ? טוב!
    יאם יאם
    תמונות מרהיבות , ילדה מהממת

    השבמחק
  2. הן ניראות כל כך מגרות...
    חייבת להכין בהזדמנות הראשונה!

    השבמחק
  3. וואו!! זה הכי מגרה בעולם. והתמונות יפיפיות פשוט :)

    השבמחק
  4. תודה רבה על המתכון הזה! הוא סגר לי פינה על קינוח שהיה לי קל להכין אבל הטעם שלו הרגיש מאוד מורכב לאורחים שניסיתי והצלחתי להרשים. גם פעם ראשונה שהצלחתי להכין בצק פריך בקלות! הוספתי נענע ויצא מושלם!

    השבמחק
    תשובות
    1. יואו איזה כיף לשמוע, תודה על הישוב. שמחה שהצלחת להרשים את האורחים שלך

      מחק

הוסף רשומת תגובה