טרייפל בראוניז ריס'ז קאפס

לא חושבת שמשהו היה יכול למנוע ממני החודש להשתתף באתגר החודשי של מנטקה במסגרת הפרוייקט כחומר ביד הבלוגר.  איך בכלל אפשר להתנגד כשאומרים לך להכין משהו שכולל בתוכו חטיפי שוקולד. כן, אני, זו ששנים הצהירה בפומבי שהיא לא אוהבת שוקולד עד שגילתה את הסניקרס, והמארס, והטוויקס וקרובי משפחתם, רעדתי מהתרגשות לנוכח ההכרזה.


באופן כללי אפשר לומר שלקחתי יום חופש מהעבודה כדי להתמודד עם האתגר הזה.  אם נרצה להיות יותר מדויקים לקחתי יום חופש כי זה היה יום ההולדת שלי.  אם בכלל נרד לקטנות לקחתי יום חופש ביום ההולדת שלי כדי שאוכל לבלות אותו באפיה.



בדיעבד זה נראה כאילו לקחתי יום חופש מהעבודה ביום ההולדת שלי בעיקר כדי למצוא את עצמי שוטפת כלים ללא הפסקה.  בין לבין גם היו טעימות של כל מה שהכנתי, וצילומים, ושוב אפיה, ושוב מצאתי את עצמי שוטפת כלים.  וואו, אני כבר לא מכירה את עצמי, איך קרה שאני, זו שבכל ארוחה משפחתית שרק נרמז בה שתורי לשטוף כלים קיוותה בכל ליבה שהאדמה תפער את פיה ותבלע אותה, או לפחות תבלע את הכלים המלוכלכים, מוצאת את עצמי מלכלכת כלים, והרבה, כשאני יודעת מה מצפה לי בסוף.


אם נחזור לנושא שלשמו התכנסנו, אז במקרה הייתה לי שקית של מיני ריס'ז קאפס שרק חיכתה שאני אעשה איתה משהו, אז החלטתי להתפרע.  אם כבר אז כבר, בלי מעצורים, למה להסתפק רק בבראוניז שוקולד וריס'ז קאפס כשאפשר להתפרע ולהוסיף לפצצת הסכרת המתהווה שלי גם קצפת, ורוטב שוקולד וחמאת בוטנים ועוד ריס'ז קאפס לקישוט. 



טרייפל בראוניז ריס'ז קאפס (8-10 מנות תלוי בגודל הכלים שלכם)

לבראוניז (אני הכנתי לפי המתכון כאן של בצק אלים, אם יש לכם מתכון אחר מועדף לבראוניז אתם יכולים להשתמש בו)

המצרכים:
200 גרם שוקולד מריר קצוץ או מטבעות שוקולד
200 גרם חמאה
1 כוס סוכר
4 ביצים בטמפרטורת החדר
1/2 1 כוסות קמח
1/4 כפית מלח
1 כפית אבקת אספרסו (אופציונלי)
24 מיני ריס'ז קאפס חתוכים לחצאים

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.
מכינים מראש תבנית אפיה 20*30 ס"מ מרופדת בנייר אפיה.
בסיר בינוני על אש קטנה ממיסים חמאה ושוקולד תוך כדי ערבוב שלא ישרף.
כשהבלילה חלקה מסירים מהאש ומוסיפים את הסוכר, מערבבים היטב.
מוסיפים את הביצים, כל פעם ביצה אחת ומערבבים היטב עד להטמעה מלאה בכל פעם.
מוסיפים את כל הקמח, המלח ואבקת האספרסו אם משתמשים לסיר ומערבבים רק עד שאחיד.
מעבירים לתבנית שהכנתם מראש, מחליקים את פני הבלילה כמה שיותר ואופים 15 דק'.
מוציאים את הבראוניז שעדיין לא אפויים עד הסוף ומפזרים מעל את הריס'ז קאפס החתוכים בצורה שווה.
אופים עוד 5-10 דק' עד שמרכז התערובת רוטט מעט.
מצננים את הבראוניז צינון מלא, רצוי גם להכניס אותם למקרר לכחצי שעה לפני שחותכים אותם לקוביות בגודל ביס.
שומרים בקופסה אטומה מחוץ למקרר בחורף עד להרכבת המנה.

לרוטב שוקולד וחמאת בוטנים:

המצרכים:
80 גרם שוקולד מריר קצוץ או טבעות שוקולד
2 כפות גדושות חמאת בוטנים
1/4 1 כוסות שמנת מתוקה

אופן ההכנה:
בקערה שמים שוקולד קצוץ וחמאת בוטנים.
בסיר קטן מביאים שמנת מתוקה כמעט עד לרתיחה.
שופכים את השמנת המתוקה על גבי השוקולד וחמאת הבוטנים. 
מערבבים בעזרת מרית סיליקון או מטרפה עד לקבל רוטב חלק.

לקצפת:
500 מ"ל שמנת מתוקה להקצפה
4 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה:
מקציפים את השמנת עם אבקת הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.

לקישוט:
8-10 מיני ריס'ז קאפס

הרכבת הטרייפל:
בתחתית כל כלי מניחים כף או שתיים של קצפת, מעל מניחים שכבת ביסים של בראוניז, מעליהם מזלפים כפית או שתיים של רוטב שוקולד וחמאת בוטנים וחוזר חלילה, קצפת, בראוניז, רוטב שוקולד, עד לקצה הכוס.  מסיימים בקצפת ומעל רוטב שוקולד וחמאת בוטנים ומקשטים בריס'ז קאפ.


הערות והארות:
# ניתן להכין את הקינוח גם בכלי מרכזי אחד גדול.
# אם רוטב השוקולד מתקשה, חממו אותו למספר שניות במיקרוגל וערבבו היטב.
# מומלץ להרכיב את המנה כמה שיותר סמוך להגשה שלה.  אפשר להכין הכל כמה שעות מראש ולפני ההגשה להרכיב את הטרייפל.
# את אבקת האספרסו ניתן להחליף באבקת קפה נמס.
# אם אתם חושבים שרק אני התפרעתי החודש, חישבו שנית!!!  רוצו לכאן לראות מה שאר חברי הפרוייקט הכינו החודש.
 

תגובות

  1. שזה נראה טעים בצורה קיצונית הלבן הזה של הקצפת עם הקונטרסט של השוקולד זה נראה ממש חלומי

    השבמחק
  2. אני לא יודעת מה יותר הורס - התמונות או המתכון!

    השבמחק
  3. הרסת אותי! מדהים. בא לי בא לי בא לי.

    השבמחק
  4. האם אפשר להכין ולהקפיא?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי, אבל קצפת לא עוברת טוב הקפאה. את הבראוניז והרוטב אפשר להכין מראש יום או יומיים לפני. את הבראוניז לשמור בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר בחורף. את הרוטב אפשר לשמור בכלי סגור בטמפרטורת החדר בחורף (יכול להיות שיצטרך חימום קצרצר לפני השימוש בו) את הקצפת מומלץ להכין באותו היום ולשמור במקרר בכלי סגור. מקווה שעזרתי. יום מקסים

      מחק
  5. איפה אפשר להשיג מיני ריזס?

    השבמחק
    תשובות
    1. אכן בעיה. אני רכשתי אספקה לשנים בדיוטי פרי. בארץ מצאתי בעיקר אריזה עם 2 ריס'ז קאפס בגודל אישי. חפיסה כזו תהיה שוות ערך לארבעה מיני ריס'ז לצרכי המתכון. בקיצור כדאי להכיר מישהו שנוסע עכשיו לחו"ל ;-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה