טראפלס שוקולד דבש ולבנדר

רציתי לכתוב על מסורת, על שמחת תורה, על שכנים שלא יוצא להתראות עמם ביום יום אבל ביום הזה, היחיד שבו אני מגיעה לבית הכנסת, כי מה לעשות אני חובבת מסורות מסוימות והתכנסויות פחות רשמיות, הם זוכרים את כל אילן היוחסין שלי. אנשים שעדיין זוכרים איך נראיתי בגיל 3 או בגיל 12 ונפעמים כל פעם מחדש מהיורשת שלי. לפגוש את הדודות, בנות דורה של סבתי, היחידות שלהן אני עדיין מרשה לצבוט לי בלחי, למרות גילי הנושק לסיום העשור הרביעי לחיי. כזו אני, חובבת נוסטלגיה ודברים פשוטים, ואין דבר פשוט יותר מטראפלס שוקולד עשיר מתובל בדבש ובניחוח לבנדר.




טראפלס שוקולד לבנדר ודבש

המצרכים:
300 גרם שוקולד מריר 60% מוצקי קקאו
160 מ״ל (2/3 כוס) שמנת מתוקה 38%
2 כפות פרחי לבנדר מיובשים
2 כפות דבש
אבקת קקאו לגלגול הטראפלס

אופן ההכנה:
בקערה חסינת אש מניחים שוקולד מריר קצוץ דק.
בסיר קטן מחממים את השמנת המתוקה ומביאים לסף רתיחה.
מסירים את הסיר מן האש ומוסיפים את פרחי הלבנדר, מכסים את הסיר ומניחים בצד ל-15 דקות.
מסננים את השמנת המתוקה מפרחי הלבנדר ומוסיפים אותה לקערת השוקולד.
מוסיפים את הדבש לקערת השוקולד ומניחים את הקערה על סיר עם מים רותחים ליצירת אמבט מים כפול (בן מרי) ומערבבים את תערובת השוקולד עד לקבלת תערובת חלקה. מסירים מהאש.
מקררים את התערובת לטמפרטורת החדר ומעבירים למקרר למספר שעות עד שהתערובת מתקשה.
בעזרת כפית או כף גלידה קטנה מגלגלים את תערובת השוקולד לכדורים (כ-20 כדורים) ומגלגלים בקקאו.
שומרים בכלי סגור במקרר, מגישים בטמפרטורת החדר.




תגובות

  1. מתה על לוונדר, על הטראפלס, ועל הצילומים!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה, את תמיד מחממת לי את הלב במילים היפות שלך ❤

      מחק
  2. אוהבת כל כך את הצילומים שלך! את כישרון!!

    השבמחק
  3. תודה יקירה, אני ממש מוחמאת, בעיקר כשזה בא ממך

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה