גרנולה שמן זית ואף מילה על ההיעדרות הארוכה


לפני שבועיים כשעוד היה יפה בחוץ ולא ירד גשם, הזמנתי את המשפחה לבראנץ׳ של שבת.  בנסיון לאזן את התפריט גדוש החמאה והשמנת החלטתי להכין סלט קינואה.  יופי, אז החלטתי.  למי מכם בני משפחתי היקרים שלא זוכר סלט קינואה על השולחן, הפלא ופלא, זכרונכם אינו מטעה אתכם.  הרצון שלי להיות בריאותית נכשל כשלון חרוץ ואחרי שני נסיונות נפל לבשל את הקינואה עד הגעתה למצב אכיל פשוט ויתרתי (המזל הרע שלי הוא מזלן הטוב של התרנגולות בבית הורי) והתמקדתי במה שאני עושה הכי טוב, שזה לקדם אתכם לכיוון סתימת עורקים והתקף לב פוטנציאלי.

חלפו שבועיים ונתקלתי במתכון לגרנולה ביתית שכמות המחמאות וההשתפכויות והתגובות החיוביות כלפיו גרמו לי פעם נוספת לשקול להכין משהו בריאותי,  וכן אני עומדת בתוקף על זכותי להאמין שגרנולה נכנסת תחת הקטגוריה של אוכל בריא.  מה ששבה את עיני במתכון הוא השימוש דווקא בשמן זית ולא שמן צמחי או חמאה כמו במתכוני גרנולה אחרים שנתקלתי בהם.  אי לכך ובהתאם לזאת המתכון הוא גם טבעוני, ומכאן ההגיון המפותל שלי החליט שהוא בריא.   אז שינסתי מתניים, פתחתי ארונות ומצאתי את כל הרכיבים בבית בצורה מפתיעה (אני חושבת שמניסיון קודם ומוצלח שלי להכין גרנולה ביתית).  התכוננו נפשית ללכלך כל גודל אפשרי של כוסות מידה שיש לכם בבית.


גרנולה שמן זית (המקור כאן):

הרכיבים:
2 כוסות שיבולת שועל (לא אינסטנט)
1 כוס פיסטוקים לא קלויים קצוצים גס
1/3 כוס גרעיני חמניות לא קלויים
1/4 כוס גרעיני דלעת לא קלויים
1/2 כוס שבבי קוקוס (ממותקים או לא לבחירתכם)
1/4 כוס סירופ מייפל טהור
1/4 כוס דבש
1/4 כוס שמן זית
1/4 כוס דחוסה סוכר דמררה
3/4 כפית מלח 
1/4 כפית הל טחון
1/4 כפית קינמון טחון
1/2 כוס דובדבנים מיובשים קצוצים
1/2 כוס משמשים מיובשים קצוצים

אופן ההכנה:
חממו תנור ל - 150 מעלות.  בקערה ערבבו היטב את כל הרכיבים פרט לדובדבנים והמשמשים המיובשים.  



שטחו את התערובת בשכבה שווה בתבנית מרופדת בנייר אפיה.  אפו למשך 45 דקות, כשאתם מערבבים כל 10 דקות, עד שהתערובת זהובה חומה וקלויה היטב.  העבירו את הגרנולה לקערה והוסיפו את הדובדבנים והמשמשים המיובשים. ערבבו היטב.  


לאחר קירור מלא יש לשמור בכלי אטום.  ניתן להגיש עם יוגורט או בכל דרך אחרת שתבחרו, כולל לנשנש סתם ככה ישר מהקופסה.  דרך אגב בעיני זו גם יכולה להיות אחלה מתנה ארוזה בשקית צלופן וסרט בצירוף הוראות הגשה.



אה... דבר אחרון, עכשיו אני מרגישה הרבה יותר בריאותית.  גם אתם?

תגובות

  1. מתי אני טועם מזה??

    השבמחק
    תשובות
    1. אחי היקר, שוק מחנה יהודה קרוב אליך, 15 דקות קניה, 10 דקות הכנה, 45 דקות בתנור, 15 דקות קירור, בהערכה גסה תוכל לטעום מזה כולל נסיעות תוך שעתיים. או בסופ״ש אם תגיע למרכז.

      מחק
  2. אנחנו מתואמות, גם אני הכנתי גרנולה לאחרונה. פעמיים תוך שבוע. כמה קל, כמה טעים. אני לא יכולה להפסיק - לא להכין ובטח לא לאכול.
    אבל פירות יבשים? :-( טוב טוב, אם אני מתעלמת מהם, נראה מעולה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. תקשיבי, הגרנולה הזו פשוט להיט היסטרי, כל המחמאות מגיעות לה. לקחתי היום דוגמיות לעבודה, אנשים פשוט נעלבו שלא נתתי להם גם והם נאלצו לטעום אותה דרך אנשים אחרים. גם הנסיכה לקחה לה שקית ולא הפסיקה לנשנש ממנה בדרך לגן הבוקר.

      מחק
  3. פני!
    כאן זהבה ואיה! אנחנו נהנות ממטעמייך שבאים בהפתעה כבר מזה כמה חודשים, את הגרנולה עוד לא ניסינו..
    אנחנו חושבות שכדאי להעביר לנו בהפתעה גם את זה..ואנשים רבים יהנו מזה! כולל אחיך!!
    בקושי נספיק לטעום כפית..אבל לפחות את הכפית האחת!
    שתינו וכולם פה מאוד מתרגשים כל יום שרז מביא מטעם חדש. כולנו נחווה ונהנה! מחכים בהתרגשות(:

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה