מאפינס בננה טבעוניים או לפנק לפנק לפנק


״אולי את יכולה להכין עוגה למחר?

אולי אני אכין מאפינס? זה יפתור לנו את בעיית החיתוך וההגשה.

תצטרכי להכין 70.

אז אני אכין מיני מאפינס, קטן עלי 70.

מה באמת חשבתי לעצמי?

יום חמישי הגיע ותורנו להיות צוות מפנק בעבודה.  אם תהיתם מה זה, אז פשוט כל שבוע ביום חמישי, צוות אחר מפנק את שאר הצוותים במזון ומשקאות לפי בחירתו.  סוג של קבלת שבת להמונים.  משרתתכם הנאמנה הייתה אמונה על החלק המתוק בפינוק והכינה לכולם (או לפחות אני מקווה שלכולם לנוכח הבהלה למאפינס שהתרחשה) מיני מאפינס וניל ושוקולד צ׳יפס לבן ומריר.


לידיעתם, להכין כמות של 70 מיני מאפינס זו חתיכת עבודה.  גם לבדוק מדגמית כל תבנית מבחינת הטעם.  בואו נסכם בזה שאני מקווה שלא הרגישו בחסרונם...


אבל לא לשם כך התכנסנו היום, כי להשתמש בביצים וחמאה זה קטן עלי והם הוכנו די בקלות אם ניתן לקרוא להכנת הבלילה פעמיים וארבעה סבבים בתנור די קל (תרגישו חופשי להריע לי, למחוא כפיים או לקוד קידה, מה שבא לכם) מה גם שלפי צבע המאפינס ניתן היה לראות איזה סיבוב נכנס ראשון לתנור ואיזה יצא אחרי חצות, זה מה שקורה כשיש רק תבנית אחת של מיני מאפינס. עובדה.


השאלה הגדולה הייתה איך להכין בנוסף מאפינס טבעוניים שגם יהיו טעימים, גם לא ידרשו תחליפים מורכבים מדי (זרעי פשתן טחונים למשל, אני חוזרת זרעי פשתן טחונים!!! אין לי מטחנת תבלינים סליחה, וטחון מראש זה לא טוב מסתבר או טופו למשל או כל דבר אחר שטבעוניים אוכלים) וגם מהירי הכנה לאיזה מישהו בעבודה AKA הבוס הגדול כמובן.  תקראו לזה חנופה או סתם טוב לב, אבל אם כבר לפנק אז את כולם.


כרגיל פניתי לאלוהי האינטרנט, קודם בעברית, אחר כך באנגלית, ובסופו של דבר הגעתי למסקנה שהרכיב העיקרי יהיו בננות.  ואז התחלתי שוב לחפש מתכון למאפינס בננות טבעוניים, מצאתי אחד שדרש יותר בננות ממה שהיה לי בבית, ואחד שדרש טופו ונפסל ומצאתי אחד שבמבט ראשון נראה מבטיח ואז גיליתי חובצה או בשפת העם ריוויון (ממש בן יהודה קטנה אני) ברשימת הרכיבים לא עלינו, אז אלא אם בדרך פלא ריוויון הפך למוצר טבעוני גם מתכון זה נפסל.  לבסוף כשאני על סף יאוש (ברצינות, אפשר לחשוב מה חיפשתי?) מצאתי מתכון שנראה לי די בסיסי ואף קיבל ביקורות טובות.  כמובן שלא יכולתי להשאיר את המתכון כמו שהוא והוא עבר מקצה שיפורים שאמא ואבא שלו אפילו לא יזהו אותו אז אני די מרגישה שהוא שלי.  התוצאה לטעמי נהדרת וגם הבוס אהב ואפילו ביקש מתכון.


מאפינס בננות טבעוניים (12 מאפינס) המקור כאן 

המרכיבים:
3 בננות בינוניות בשלות
3/4 כוס דחוסה סוכר חום כהה
1/4 כוס שמן
1/4 כוס חלב סויה טבעי
1 כפית תמצית וניל
1 כוס קמח לבן
1 כוס קמח מלא
1/2 כפית מלח
1 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית קינמון טחון
1/4 כפית אגוז מוסקט טחון
1 כוס פקאן סיני / אגוזי מלך / שוקולד צ׳יפס (אופציונלי)

ההכנה:
חממו תנור ל - 180 מעלות.  בקערה גדולה מעכו את הבננות עד לקבלת עיסה.  הוסיפו את הסוכר, השמן, החלב ותמצית הוניל וערבבו היטב בעזרת מטרפה ידנית.
בקערה נפרדת ערבבו יחד קמח, מלח, סודה לשתיה, קינמון ואגוז מוסקט.  במידה ובחרתם להוסיף אגוזים / שוקולד צ׳יפס הוסיפו אותם לתערובת היבשים וערבבו היטב.  הוסיפו את היבשים לתערובת הבננה וערבבו בעדינות רק עד שאחיד.
שמנו או רפדו תבנית מאפינס.  מלאו בבלילה עד ל - 2/3 גובה.  אפו 20-25 דקות או עד שקיסם שמוחדר יוצא נקי.  צננו על רשת.


הערות והארות:
# ניתן להשתמש רק בקמח לבן במידה ואין לכם קמח מלא, אך לא להפך.
# אפשר במקום אגוזים / שוקולד צ׳יפס להוסיף כל מה שטעים לכם.
# אפשר להוסיף חצי כוס חמאת בוטנים טבעית לתערובת הרטובים ואז תקבלו מאפינס בננות וחמאת בוטנים.

מה זה? חנוכה אמרתם?  חכו חכו לסוף השבוע.

תגובות

  1. מדהימדהימדהים D:
    החלפתי את השמן בכמות שווה של טחינה והשתמשתי רק בקמח מלא..
    יצא כמו ענן כבד של שוקולד ובננות.

    השבמחק
    תשובות
    1. מאחר ואני לא יודעת אם זה בן או בת, אני אשמח אם תעלה/י תמונה לפייסבוק של למה את לא מנצלת את הפוטנציאל שלך? ותודה שהגבת, אני תמיד שמחה לשמוע שהכינו משהו מהבלוג.

      מחק
  2. מה אפשר לשים במקום חלב סויה/ אורז וכל התחליפים. טחינה? מים? מיץ תפוחים?

    השבמחק
    תשובות
    1. הכמות יחסית קטנה. אני מאמינה שכל נוזל בכמות שווה יעשה את העבודה. מים או מיץ תפוזים/תפוחים. אני אשמח לשמוע איך יצא. אני חושבת שגם תמצא/י את עוגת השוקולד והיין האדום מוצלחת ביותר אם את/ה מחפש/ת מתכונים טבעוניים.

      מחק
  3. עשיתי לילדים שלי, אבל במקום סוכר שמתי כחצי כוס סילן, במקום חלב סויה שמתי חלב רגיל וכן הוספתי ממרח בוטנים ( אמנם הוא היה רגיל - מה שהיה במזווה), הוספתי פקאנים טבעיים חצי כוס ועוד חצי סוכ מטבעות שוקולד מריר ( בלגי 60% מוצקי קקאו). היו תגובות נלהבות ביותר ( טוב אני אחכה גם לתגובה של מבוגרים) ויצאו לי 15 יחידות. אהבתי מאוד את פשטות המתכון. תודה רבה !

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה