גלידת ערמונים ללא מכונה


בואו ואספר לכם על תיאום ציפיות במשפחת המטורללת.  ובתיאום ציפיות אני מתכוונת מה כל אחד מבני המשפחה מכין לארוחת חג.  במקרה הנדון, חג שבועות.  לגבי אמא החלוקה די ברורה, עוגת גבינה פירורים המיתולוגית שלה שחייבת להיות בכל חג.  לגבי כל השאר זה כבר נתון לשינוי ולמען הגיוון תמיד יש הצהרת כוונות וגם נסיון למנוע השתוללות חסרת מעצורים בהכנת המנות לארוחה והדגש במשפט הזה הוא על נסיון.

יום לפני ארוחת החג, אני מודיעה לאבא שלי מה אני מתכוונת להכין, בין שאר הדברים גם סלט קפרזה.  אבא מאשר את התוכנית.  יום הארוחה, אני מגיעה עם כל מה שהכנתי ומה אני מגלה אצל אבא במקרר? סלט עשוי מעגבניות שרי ומוצרלה.  עכשיו למען הבהירות ולכל מי שלא קלט את הבעיה, סלט קפרזה הוא סלט המורכב מעגבניות ומוצרלה ותיבול. במקרה הכנתי את הסלט שלי גם עם עגבניות שרי.  נו? אז מתואמים או לא מתואמים, ואבא בתמימות ״אבל לא ידעתי מה זה סלט קפרזה״.  טוב, עכשיו הוא כבר בטוח יודע.

ובתפנית חדה, מתכון לסלט לא יהיה כאן היום אבל מתכון לגלידה נהדרת ללא מכונה בטח ובטח.  מכירים את זה שאתם נתקלים במשהו וממש מדגדג לכם להכין אותו? אז המתכון הזה הוא בדיוק זה.  אפשרויות הגיוון בטעמים הן בלתי נדלות, ההכנה פשוטה והכי חשוב מבחינתי, לא צריך מכונת גלידה.  המקור כאן עם וריאציה שלי.


גלידת ערמונים ללא מכונה

המצרכים:
1 פחית חלב מרוכז
1/2 כוס דחוסה מחית ערמונים לא ממותקת
2 כפות בייליס אגוזי לוז
500 מ״ל שמנת מתוקה
1/4 כוס סוכר
100 גרם ערמונים קלופים קצוצים גס (מוכנים משקית)

ההכנה:
בקערה גדולה ערבבו את החלב המרוכז, מחית הערמונים והבייליס.  שימו לב שלא ישארו גושים ממחית הערמונים.
הקציפו את השמנת המתוקה עם הסוכר עד לקבלת קצפת יציבה.
הוסיפו שליש מהקצפת לקערה עם תערובת הערמונים וערבבו היטב, הוסיפו את שאר הקצפת וקפלו בעדינות עד שאחיד.
הוסיפו את הערמונים הקצוצים וקפלו בעדינות.
הקפיאו את התערובת בכלי נמוך (או בתבנית אינגליש קייק) למשך 6 שעות לפחות או למשך הלילה.


הערות והארות:
# מחית ערמונים ניתן למצוא בחנויות מתמחות.
# הגלידה נשמרת כשבוע במקפיא מכוסה היטב.

תגובות

  1. היי פנפן,

    שמי נעה, אני מנהלת תחום מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il
    נשמח לשתף אותך באתר החדש שלנו. שם תוכל לעלות פוסטים כולל תמונה של כל מנה ומנה מהאתר שלך. ותקבל לינק לכתבה או למתכון.
    ההרשמה לאתר והעלאת התמונות הנה בחינם.
    המטרה היא, ליצור טראפיק ייחודי וממוקד לאתרי אוכל ומתכונים עם צילומי אוכל מיוחדים (ארט).
    כל המתכונים, כל הבלוגרים וכל כתבות האוכל במקום אחד!
    נשמח לארח אותך אצלנו באתר..
    לכל שאלה אני כאן.
    בברכה,
    נעה, מנהלת תחום מתכונים וכתבות אוכל. באתר Picrest.co.il

    השבמחק
  2. איפה רוכשים ביילס אגוזי לוז?מה זה ביילס?האם ניתן לטחון אגוזי לוז במקום?

    השבמחק
    תשובות
    1. בייליס, זה אייריש קרים, למעשה כל ליקר יכול להוות כאן תחליף

      מחק

הוסף רשומת תגובה