עוגיות טריפל בוטנים

התפקיד: מטורללת.
מדרישות התפקיד: לחשוב ללא הפסקה באחת עשרה בלילה, כשאת כבר במיטה בדרך לישון, על שקית חמאת הבוטנים צ׳יפס שפתוחה לך כבר מי יודע כמה זמן ועל כך שהמסכנה כבר בטח חושבת שנזנחה.



אם עדיין יש לכם ספקות בנוגע למידת מטורללותי הרי עצם העובדה שאני מייחסת תכונות אנושיות לשקית שבבי חמאת בוטנים אמורה להסיר כל ספק מלבכם.  אם עדיין נותרה בכם תקווה לקיום שביב של שפיות אצלי, מצטערת לאכזב אותכם, לא הצלחתי להשאיר אותה עזובה ונשכחת ומיד קמתי לאפות עוגיות.



אחרי ביקור מעמיק אצל האורים והתומים של חמאת הבוטנים, הלו היא מור, החלטתי לבסוף לאלתר משהו מהיר משלי, אלתור שכלל דיון קצר ביני לבין עצמי האם יש נוכחות מספקת של בוטנים במתכון.



עוגיות טריפל בוטנים (24 עוגיות)

המצרכים:
1 כוס (240 מ״ל) חמאת בוטנים חלקה
1 כוס סוכר דקדק
1 ביצה
1 כפית סודה לשתיה
קורט מלח (בהתאם למליחות הבוטנים הקלויים שלכם)
1/3 כוס בוטנים קלופים, קלויים קצוצים דק
1/2 כוס חמאת בוטנים צ׳יפס

אופן ההכנה:
חממו תנור ל-180 מעלות.
בקערה ערבבו בעזרת מטרפה ידנית חמאת בוטנים, סוכר, ביצה, סודה לשתיה ומלח.
הוסיפו את הבוטנים הקלויים וחמאת הבוטנים צ׳יפס וערבבו עד להטמעה.
צרו 24 כדורים שווים מן התערובת, חלקו אותם בין שתי תבניות מרופדות בנייר אפיה ושטחו אותם.  השאירו רווחים בין העוגיות שכן הן מתרחבות מעט בתנור.
ניתן ליצור דוגמה בעזרת מזלג.
אפו 11-12 דקות.
צננו בתבנית כחמש דקות עד שהעוגיות מתקשות ולאחר מכן העבירו את העוגיות לצינון על גבי רשת.
שמרו בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר.


הערות והארות:
# תוכלו להחליף את חמאת הבוטנים החלקה באחת כזו עם שבבי בוטנים ולוותר על הבוטנים הקלויים או להשאיר אותם. לבחירתכם.
# חמאת בוטנים צ׳יפס, איפה ניתן להשיג אותם.  אז ככה, אם יש לכם ייבוא אישי מחו״ל זו אופציה אחת, בנוסף מצאתי אותם גם בספייסס וגם בקייקשופ בארץ. אם לא מצאתם בשום מקום תוכלו להחליף אותם בשוקולד צ׳יפס ואז תקבלו עוגיות חמאת בוטנים ושוקולד צ׳יפס.

תגובות

  1. אני מרגישה כאילו הוצאת את הפוסט הזה מתוך הראש שלי - הכמות ההיסטרית של הבוטנים (וחמאת ה-, כמובן..), החשיבה האובססיבית על אפיה באחת עשרה בלילה (אם כי אצלי זה תמיד נגמר ברעיונות תיאורטיים שנדחים למחר או לסוף השבוע, כשאני כבר במיטה אני לא קמה, גם לא בשביל עוגיות) ואפילו הקופסא הזהה שיש לי בבית (כולל אחות קטנה, הפוכה - ההדפס של הקופסא על המכסה ולהיפך). אז פני, צאי לי מהראש. בבקשה/תודה ;-)

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מרגישה מוחמאת.... אני חושבת :-)

      מחק
  2. זהו. פשוט ניצחת. עד לפני שתי דקות חשבתי שאני משוגעת שאוכלת קוביות שוקולד טבולות בחמאת בוטנים צ'אנקית/ אוכלת בכפית חמאת בוטנים, אבל את- את זה דבר מיוחד. טריפל?? ט-ר-י-פ-ל??? גם חמאת בוטנים, גם בוטנים וגם בוטני צ'יפס (ככה אומרים את זה?) מזל שלא שמת ריז'ס בוטנים- שוקולד מעל לקישוט תמים (הממממ, רעיון!)
    ברשותך, אני אלך לאכול קצת ברוקולי. לאיזון הנפש.

    השבמחק
  3. האם כוס חמאת בוטנים + כוס סוכר לא יוצא מתוק מדי? או שהשתמשת בחמאת בוטנים מויוחדת לא מתוקה (מיוחדת= לא סקיפי)
    והאם במקום סוכר דקדק אפשר להשתמש באבקת סוכר (או אפילו יותר טוב, סוכר רגיל)?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אגם, השתמשתי בחמאת בוטנים רגילה לגמרי, המלח הוא שמאזן את המתיקות. את הדקדק תחליפי בסוכר רגיל.
      כוס אצלי היא בנפח 240 מ״ל. ספרי לי איך יצא :-)

      מחק
    2. תודה רבה על התגובה המהירה! :)
      הן יצאו ממש דקות (בעוד שאצלך בתמונה הן נראות שמנמנות כאלה) וקצת נשרפו לי, למרות ששמתי אותן רק ל7 דקות... מה עשיתי לא בסדר?

      מחק
    3. אה ועוד משהו- לא היה להן טעם של חמאת בוטנים!! בחצי מהן שמתי שוקולד צ'יפס רגיל ובחצי לא שמתי כלום והיה להן טעם רגיל של עוגיות שוקולד צ'יפס... הן עדיין היו מאוד טעימות, וזה מתכון ממש פשוט ושימושי למקרה שצריך קינוח פרווה\בלי גלוטן, אבל בתור מעריצת בוטנים התאכזבתי

      מחק
    4. היי אגם
      צר לי שהתאכזבת מהעוגיות או לפחות מכך שטעם חמאת הבוטנים לא היה מאוד מודגש. בעיני זה היה מספיק בוטנימי אבל על טעם וריח... לגבי למה העוגיות השתטחו לך, יכול להיות שהתנור היה חם מדי, יכול להיות ששיטחת אותן יותר מדי לפני האפיה? פתרון בשביל זה הוא להכניס אותן למקרר לרבע שעה. בכל מקרה אני שמחה שניסיתי ומקווה שתנסי עוד מתכונים. תעלי לי תמונה לראות אותן :-) שבת שלום

      מחק

הוסף רשומת תגובה