גלידת תותים צלויים בבלסמי ללא מכונה

לפני זמן מה, באוטובוס, בדרכי לעבודה כשאני שקועה בתוך עולמי (כלומר שומעת מוזיקה ומנסה להתעלם מכל מבט שמופנה אלי) פנתה אלי גברת אחת ובעברית עם מבטא צרפתי כבד ניסתה להבין באיזו תחנה היא אמורה לרדת. אחרי שבעברית הגברת לא הבינה אותי פניתי לצרפתית המעטה והקלוקלת שזכרתי משנותיי בבית הספר משולבת בעברית עילגת משהו ובעזרתה, הגברת החביבה ירדה בתחנה הנכונה ובשטף צרפתית שלא הבנתי ממנה מילה הודתה לי (אני בטוחה שהיא הודתה לי, מה זאת אומרת איך? היא חייכה, לפחות אני חושבת שזה היה חיוך ולא עווית או הבעת גועל).



זה גרם לי להיזכר שלפני אי אילו שנים כשהייתי בת 17 תמימה טיילתי כחודש באירופה.  בטוחה ביכולות השיחה שהמורה לצרפתית בחטיבת הביניים הנחילה לי הגעתי לצרפת רק כדי לגלות שכל נסיון התקשרות שלי עם המקומיים בשפת אימם נחל כשלון עז, הצטמררות מצידם ומעבר אוטומטי לאנגלית העיקר שלא אמשיך לחלל את שפתם ולבצע בה הרס שיטתי.



אז לדבר בשפת האהבה איני מסוגלת אבל לרגל הולנטיינז דיי שחל מחר קבלו בבקשה מתכון לגלידה ביתית מעולה עם תותים כי תותים הולכים טוב עם אהבה. למה גלידה בחורף אתם שואלים? אני אענה בשאלה: על איזה חורף בדיוק מדובר?



גלידת תותים צלויים בבלסמי

המצרכים:
500 גרם תותים שטופים, ללא גבעול, חתוכים בגודל אחיד
2 כפות חומץ בלסמי איכותי
2 כפות סוכר חום
1 פחית חלב מרוכז
2 קרטוניות (500 מ״ל) שמנת מתוקה להקצפה
4 כפות אבקת סוכר

אופן ההכנה:
בקערה ערבבו את התותים, הבלסמי והסוכר החום.  הניחו בצד לחצי שעה.
חממו בינתיים תנור ל-180 מעלות והכינו תבנית תנור מרופדת בנייר אפיה.
העבירו את התותים, כולל כל הנוזלים שהצטברו אל התבנית. צלו בתנור חצי שעה.
העבירו את התותים הצלויים כולל כל הנוזלים לקערה וצננו לגמרי.
בעזרת מזלג רסקו את התותים למחית.  לחלופין אפשר לטחון אותם במעבד מזון אבל אני מעדיפה שישארו קצת צ׳אנקס תותים.
הוסיפו את החלב המרוכז לרסק התותים וערבבו היטב.
הקציפו את השמנת המתוקה עם אבקת הסוכר עד לקבלת שמנת רכה אך יציבה.
הוסיפו שליש מהקצפת לקערה עם תערובת התותים וערבבו היטב, הוסיפו את שאר הקצפת וקפלו בעדינות עד שאחיד.
העבירו לכלי שטוח יחסית, עדיף אחד שעשוי מנירוסטה (למשל תבנית אינגליש קייק).
הקפיאו את התערובת מכוסה, לשש שעות לפחות או למשך הלילה לפני ההגשה.




תגובות

  1. יפה אמרת. אין חורף. ועל כך אני עצובה מאודץ

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה