לחמאפינס יוגורט ופירות יבשים

אם אין לך ילדים ואתה לא תלמיד בעצמך מאוד סביר שלא תדע מתי ט"ו בשבט עד היום שכולם יאמרו לך שהיום ט"ו בשבט.  אם הפרינססה הפרטית שלי לא הייתה מספרת לי שיש השבוע טקס ט"ו בשבט בבית הספר והיא שרה בו כנראה שט"ו בשבט היה עובר בלי התייחסות מיוחדת בבלוג.  אז לרגל החג הכי ירוק שיש לנו, קבלו את הלחמאפינס יוגורט ופירות יבשים.  כי ההיגיון הפשוט שלי אומר שאם יש בזה פירות יבשים ואנחנו קרובים לט"ו בשבט, אז היפ היפ הורייי (עדיף במבטא אמריקאי כבד), זה מתאים לט"ו בשבט.

המקור למתכון הוא מגיליון של המגזין BBC GoodFood שרכשתי בקפיצה האחרונה שלי לאנגליה אי שם בשלהי יולי.  התקבעתי עליו בעיקר בגלל כמות הכלים המינימלית שמתלכלכת בו, כל מדידת המצרכים היא בתוך גביע היוגורט שמשתמשים בו למתכון.  יש להן מרקם שמזכיר משהו בין לחמניה מהירה למאפינס ומכאן ---> לחמאפינס. הן לא מאוד מתוקות והן יקבלו באהבה תוספת של חמאה וריבה.


לחמאפינס יוגורט ופירות יבשים (12-15 מאפים)

המצרכים:
1 גביע (200 מ"ל) יוגורט
1 גביע יוגורט סוכר
3 גביעי יוגורט קמח תופח
1 גביע יוגורט שמן קנולה
3 ביצים  XL טרופות קלות
גרידה מלימון אחד
1 גביע יוגורט תערובת פירות יבשים (צימוקים, חמוציות, משמשים חתוכים לחתיכות קטנות, וכל מה שעולה בדעתכם)

אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות.
מרפדים תבנית מאפינס במנג'טים.
מרוקנים את גביע היוגורט לקערה הגדולה.  שוטפים את הגביע ומייבשים אותו היטב.
משתמשים בגביע כדי להוסיף סוכר, קמח ושמן (בסדר הזה) לקערה.
מוסיפים את הביצים מערבבים בעזרת מטרפה רק עד שמתקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים את גרידת הלימון ואת הפירות היבשים, ומערבבים היטב להטמעה.
מעבירים את הבלילה לתבנית המאפינס המרופדת ואופים בין 18-25 דק' (תלוי בכמות הבלילה ששמתם בכל מאנג'ט).
בודקים אם הלחמאפינס מוכנים בעזרת קיסם שמוחדר למרכז המאפינס.  אם הקיסם יוצא יבש הלחמאפינס מוכנים.
מעבירים לרשת עד לצינון ומגישים.
הלחמאפינס במיטבם ביום הראשון שמורים בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר.

הארות והערות:
# אני הכנתי לי מאנג'טים מנייר אפיה שבגלל גובהם יכולתי לשים כמות בלילה גדולה יותר.  אם אתם משתמשים במאנג'טים רגילים ממלאים כל מאנג'ט בערך ב-3/4 גובה שכן הם מאוד תופחים.

תגובות

  1. אין לי ביצים XL כמה ביצים L אפשר לשים במקום? תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, הייתי ממירה ל-3 ביצים L + כף נוזל (כגון מים או חלב) ובודקת האם מוכן אחרי 15 דקות או ל-4 ביצים M ואופה כרגיל

      מחק
  2. אחלה מתכון, וגם...את יכולה לרשום פטנט על המצאת מידה חדשה בעולם ״גביע יוגורט״....

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה יקירה :-) זו לגמרי מידה חדשה

      מחק

הוסף רשומת תגובה