גלידת מסקרפונה פיסטוק ודובדבני אמרנה

שלום קוראים לי פ' ואני מכורה לקניות.  בתור פריקית של קניות ומבצעים, גם קניות בסופרמרקט עושות לי את זה.  אני מסוגלת לאבד את עצמי שעות, בעיקר בסופרמרקטים גדולים, לגלות מוצרים חדשים, לחפש דוכני טעימות (בבקשה אל תשפטו אותי) והכי כיף זה כשיש מבצעים על המוצרים שאני אוהבת.
אז היה לי ברור, כשראיתי שיש מבצע על גבינת המסקרפונה שאני אוהבת, שכמה קופסאות יעברו לשכון אצלי במקרר ובכלל לא חשוב שנכנסתי לסופר לקנות בכלל, אוי מה זה היה, לא חשוב, יש מבצע על המסקרפונה!!!
fast forward מגיעה הביתה ונזכרת שבכלל נכנסתי לסופר לקנות חלב אבל מה זה משנה, יש לי יותר מקום במקרר לשש קופסאות המסקרפונה שקניתי, עכשיו רק צריך לחשוב מה לעשות איתן.


גלידה, לחש לי קול פנימי, תכיני מהן גלידה.  אוקיי לא בדיוק לחש, יותר כמו צעק והדהד ולא הפסיק להציק עד שבסוף נשברתי.  let it be גלידה.  גלידה בטעם פיסטוק ועם דובדבנים כמו זו שאהבתי לאכול בתור ילדה.  אין לי שמץ של מושג אם זה באמת זיכרון או סתם זיכרון מומצא, אבל הטעם של גלידה כזו עמד לי על הלשון במשך ימים וגרר אחריו חיפוש אחר המתכון המושלם שישביע את רצוני.  לא מצאתי אחד כזה והתבססתי על אלתור ומספר מתכונים שמצאתי ברחבי המרשתת ובעיקר על המתכון הזה.  בניגוד להרגלי ולמתכוני הגלידה האחרים בבלוג למתכון הזה צריך מכונת גלידה.  הגלידה יוצאת מושלמת, רכה וקרמית, גדושה בטעמי פיסטוק ומשובצת בדובדבנים ביחס שווה לכל ביס.  ובונוס - היא מתאימה גם בתור קינוח לשבועות אם מתחשק לכם לצאת קצת מהשגרה ולהגיש לאורחים שלכם משהו מתוק לסיום הארוחה שהוא לא עוגת גבינה.


גלידת מסקרפונה פיסטוק ודובדבני אמרנה

המצרכים:
2 קופסאות (500 מ"ל) גבינת מסקרפונה
1 כוס (250 מ"ל) חלב
100 גרם (1/2 כוס) סוכר
80 גרם (1/4 כוס) דבש
80 גרם מחית פיסטוק
2 כפות (30 מ"ל) אבקת חלב רזה
100 גרם דובדבני אמרנה מסוננים מסירופ קצוצים
2 כפות (30 מ"ל) סירופ דובדבני אמרנה לקישוט (אופציונלי)
חופן דובדבני אמרנה חצויים לקישוט (אופציונלי)
חופן פיסטוקים קצוצים דק לקישוט (אופציונלי)

אופן ההכנה:
במעבד מזון או בלנדר טוחנים יחדיו מסקרפונה, חלב, סוכר, דבש, מחית פיסטוק ואבקת חלב עד לקבלת מחית חלקה.
אם רוצים ניתן לסנן את המחית לוודא שהיא חלקה לגמרי, לא חובה.
מעבירים את המחית לכלי סגור ומעבירים למקרר לצינון מלא לפחות 4 שעות או למשך כל הלילה.
מעבירים למכונת גלידה ופועלים לפי הוראות היצרן.
מוסיפים את דובדבני האמרנה הקצוצים מעט לפני סיום הכנת הגלידה.
מעבירים לכלי רצוי מנירוסטה ומכסים אותו בניילון נצמד או מכסה אם יש.
אם הגלידה מאוד רכה מעבירים למקפיא לשעה להתייצבות לפני שמפזרים מעל את כל התוספות (סירופ, דובדבנים חצויים ופיסטוקים קצוצים.
שומרים במקפיא עד להגשה.



הערות והארות:
#כדאי להשתמש במחית פיסטוקים איכותית, כזו שמכילה אחוז גבוה של פיסטוקים לקבלת טעם מודגש וצבע ירוק של פיסטוק. אני הזמנתי את שלי מכאן.
# דובדבני אמרנה ניתן למצוא בחנויות המתמחות.  אני את שלי הזמנתי מכאן.
# אבקת חלב רזה ניתן למצוא בחנויות המתמחות.  אני קניתי את שלי בלגעת באוכל.
# מומלץ לאכול את הגלידה בעודה טרייה ב-48 השעות הראשונות לאחר ההכנה.

תגובות

  1. הגלידה נראית מעולההההה!! אין לי מכונת גלידה...ואני מכינה עם שמנת מתוקה, גבינת שמנת ותוספות למיניהם.......יוצא מצויין אבל הייתי רוצה מכונת גלידה. איזה מכונה יש לך?

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך :-) יש לי מכונה שקיבלתי של חברת NOVO GELATO, לא היסטרית אבל עושה את העבודה אם מקפידים על ההוראות. הייתי שמחה למכונה קצת יותר מקצועית. אם את יכולה להרשות לעצמך להשקיע במכונה אז אני ממליצה בחום רב, זו הגלידה הכי מוצלחת שיצא לי להכין עד היום. בכל מקרה את יכולה להכין את המתכון ואחרי שהבסיס לגלידה מוכן (כלומר המחית) להעביר אותו לכלי ולהקפיא ואז כל חצי שעה פשוט לערבב את הגלידה בעזרת מזלג או מטרפה כדי לפרק את רסיסי הקרח שהצטברו, בסך הכל 4-5 ערבובים. לא ניסיתי אבל נראה לי שיצא לא רע.

      מחק
  2. גמני מכורה לשוטטות בסופר
    והמסקרפונה במבצע 2+1 מיד נחתה אצלי במקרר :)
    הגלידה נראית מושלמת!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם כך אני בחברה טובה, תודה על המחמאות יקירה :-)

      מחק
  3. מה זה חלב רזה?
    אני יודעת שמכינים גלידה עם חלב מרוכז...לזה הכוונה?
    אפשר להכין בלי מכונה לגלידה?

    השבמחק
    תשובות
    1. המתכון הזה ספציפית מיועד למכונת גלידה. יש בבלוג מתכונים אחרים לגלידה ללא מכונה

      מחק

הוסף רשומת תגובה