המטורללת מארחת - בראנץ' עם טאץ'

לא רק בראנץ'. באופן כללי אני אוהבת לארח משפחה וחברים ומשתדלת למצוא לכך סיבות מגוונות. בין אם זו המסורת שהתפתחה בשנים האחרונות בה אני מארחת משפחה וחברים לבראנץ' לכבוד יום הולדתי ובין אם לפתוח את הקיץ והבריכה המיניאטורית בחצר בפיאסטה מקסיקנית למשל (על כך בפוסט הבא).
בפוסט הקרוב אחלוק עמכם רעיונות והצעות שיוסיפו מגע של קסם לכל אירוח שלכם.
בראנץ יום ההולדת האחרון היה חגיגי, טעים וקסום.
אחת מצורות ההגשה שאני אוהבת במיוחד היא בר בהרכבה עצמית כשאני מארחת. בבראנץ' האחרון היו שניים כאלו.
הראשון היה בר מימוזה שהיה להיט וכל כך פשוט להכנה.
מימוזה מסורתית היא קוקטייל שמורכב מ-70% שמפניה ו-30% מיץ תפוזים שמוגש בכוסות שמפניה ומתאים לארוחות בוקר/בראנץ' אבל כאן הוא קיבל פרשנות מודרנית.


בר מימוזה בהרכבה עצמית:
יין מבעבע (קאווה, שמפניה ודומיהם - ממליצה לגוון עם יבש וחצי יבש) בתוך שמפנייר על מנת לשמור אותו קר.
מבחר פירות  בכלי הגשה - אני הגשתי פטל אדום טרי, אוכמניות טריות, פרוסות ליים ודובדבנים מסוכרים. תרגישו חופשי לגוון עם פירות העונה השונים, למשל תותים, דובדבנים מגולענים, ועוד ככל העולה על רוחכם, יש מקום להתפרע פה.
מיצי פירות שונים - אני הגשתי מיץ תפוזים, מיץ תות-בננה ומיץ אננס. גם כאן אפשר לגוון עם מיצים שונים, למשל אפרסק, חמוציות או פירות טרופיים וכהנה.
כלים שתצטרכו לבר מימוזה:
שמפנייר לשמירת הקור של היין המבעבע.
כוסות לשמפניה מזכוכית או חד פעמיות.
קנקנים למיצים (אתם יכולים להגיש גם ישירות מבקבוקי/קרטוני המיץ - בעיניי יותר אסתטי להעביר את המיץ לקנקנים).
כלי הגשה לפירות - קעריות דקורטיביות לבחירתכם או כמו במקרה הזה הסבתי כלי הגשה לפיצוחים להגשת הפירות.
מלקחיים קטנים או כפיות.
אופן ההכנה - מוסיפים לכוס פרי לבחירתכם, מכסים בשני שליש יין מבעבע ומסיימים עם שליש מיץ. לחיים!!


לאלו מבינינו שלא שותים משקאות אלכוהוליים, מבוגרים וילדים כאחד, אני אוהבת להגיש לימונדה.
במקרה זה הכנתי לימונדת ליים (עכשיו מתחילה העונה וניתן למצוא ליים בשווקים ובטיב טעם בחודשי הקיץ) וסירופ סמבוק שחור (שניתן לרכוש בחנות המזון באיקאה - elderflower syrup) שהוגשה בדיספנסר זכוכית לשתיה שהוא לטעמי אחת הקניות הכי מוצלחות שלי לאירוח ונרכש מפוקס הום (הם עדיין מוכרים אותו מאחר והדיספנסר מבוקש מאוד). אתם כמובן יכולים להכין לימונדה רגילה או לגוון אותה עם טעמים אחרים, למשל מיץ אננס הולך נהדר, או מחית תותים (תותים שטופים ונקיים שריסקתם בבלנדר) ליצירת לימונדה תות ורודה, להשתמש בתרכיז פריגת קפוא לצורך הכנת הלימונדה אם אתם מתעצלים לסחוט לימונים או פשוט למלא אותו במים עם המון קרח ופרוסות לימון ונענע או פרוסות פרי אחרות.


בר נוסף בהרכבה עצמית שהיה בבראנץ הוא בר גרנולה.
בר גרנולה בהרכבה עצמית:
גרנולה - קנויה או ביתית. אני הכנתי את הגרנולה הקבועה שלי (ניתן למצוא מתכון כאן) ששודרגה עם אגוזי קשיו, זרעי צ'יה וחמוציות. בפעם אחרת הגשתי בנוסף גם גרנולה שוקולד וקוקוס (מתכון כאן).
ליד הגרנולה - חלב ו/או יוגורט. אני הגשתי בצד יוגורט יווני (של מחלבות השומרון מומלץ ביותר), יוגורט עזים וחלב שקדים ביתי. גם כאן אפשר לגוון עם חלב רגיל, יוגורט דל שומן או חלב קשיו ביתי (מתכון ניתן למצוא כאן).
תוספות - פירות טריים חתוכים. אני הגשתי קוביות קיווי, תותים ובננות, גם כאן הרגישו חופשי להשתמש בכל פרי העולה על דעתכם ונמצא בעונה.
כלים שתצטרכו לבר גרנולה:
כלי הגשה סגור לגרנולה + כף הגשה.
קעריות הגשה לפירות.
צנצנות ובקבוקי זכוכית להגשת החלב והיוגורט (בקבוקי הזכוכית נרכשו באיקאה, צנצנות מייסון בייבוא אישי).
כוסות או קעריות קטנות וכפיות או כפות לאכילה.
אופן ההכנה - אני באמת מקווה שאין צורך להסביר.

רעיונות נוספים להגשה - מתכונים שהם לא ממש מתכונים:
תמרים ממולאים בגבינת עזים ואגוזי מלך - תמרים, עדיף מזן מג'הול, גבינת פרומעז או דומיה ואגוזי מלך קלויים קלות. מגלעינם את התמרים, פורסים פרוסה דקה של גבינה,  ממלאים עמה את התמר ומעל מקשטים באגוז מלך.
פרוסות מלפפון (על תקן בליני) עם קרם גבינת שמנת וחזרת וסלמון מעושן - פורסים מלפפון לעיגולים לא מאוד דקים. מערבבים גבינת שמנת עם ממרח חזרת (אפשר  לוותר ולהשתמש רק בגבינת שמנת), מניחים כפית מעל פרוסת המלפפון ומעל מניחים פיסת סלמון מעושן.
גלילות חצילים במילוי גבינת ריקוטה ופסטו - פורסים דק 2 חצילים שמנים לאורכם, מברישים בשמן זית משני הצדדים. צולים את פרוסות החציל בתנור בחום גבוה עד שהם מתרככים. מצננים אותם. מכינים מלית ריקוטה ופסטו מכוס פסטו (קנוי או ביתי), חצי כוס ריקוטה ו-22 כפיות מיץ לימון. מורחים מלית על פרוסת חציל ומגלגלים.

ירקות במטבל - במקום להכין פלטת ירקות משותפת הגשתי מנות אישיות. רצועות ירקות (פלפלים בצבעים שונים, גזרים, מלפפונים, קולורבי, מקלות סלרי) חתוכים מוגשים בכוס יחד עם מטבל של יוגורט ואבוקדו (1 אבוקדו, 1 כוס יוגורט, 1/22 כף שמיר קצוץ ומלח לפי הטעם טחונים ביחד) או כל מטבל שאהוב עליכם להגשה עם ירקות חתוכים.
גרגירי חומוס קלויים בתנור עם עשבי תיבול ופרמזן - גרגירי חומוס מקופסת שימורים מסוננים ומיובשים היטב, 1.5 כפות שמן זית, כפית שום כתוש, 0.5 כפית אורגנו מיובש, 2-3 כפות פרמזן מגורר, מלח ופלפל לפי הטעם. מחממים תנור ל-200 מעלות, מרפדים תבנית בנייר אפיה. מערבבים היטב את כל החומרים פרט לגרגרי החומוס,, מוסיפים אותם לתערובת ומערבבים עד שהם מצופים לגמרי. פורסים על נייר אפיה וצולים 30-40 דקות שבמהלכן הופכים את גרגירי החומוס בתבנית 3-4 פעמים.


סלט יווני על מקל - עגבניית שרי, פרוסות מלפפון דקות, זית שחור, קוביית פטה, תיבלתי באורגנו מיובש ומעט שמן זית שזולף על הגבינה.
סלט קפרזה על מקל - עגבניית שרי עטופה בעלה בזיליקום וכדור מוצרלה בייבי, תובל במעט מלח ופלפל וזילפתי מעל חומץ בלסמי שצומצם לכדי סירופ.

אלו, על קצה המזלג, היו רעיונות שישדרגו לכם את הבראנץ'. אני אשמח לשמוע מכם מה דעתכם ושתשתפו אותי בטיפים ורעיונות שיש לכם לאירוח.

תגובות