קטנה על ריבה או מה עושים עם 18 ק״ג של פרי

לפני כחודש וחצי נסענו לביקור משפחתי ברמת הגולן.
הנסיעה לשם תמיד גורמת לי להתרגשות.  השקט, השלווה, האווירה, יש משהו פשוט קסום באויר שם וגם החברה מאוד נעימה.



גם האפשרות הכמעט תמידית לחזור משם עם איזה פרי קורצת לי, בנסיעה הקודמת חזרתי עם פירות הדר: תפוזים, אשכוליות, אשכוליות אדומות, פומלות ועוד.  הפעם ידעתי שאחזור עם פירות קיץ ישר מהעץ.

קצת אחרי שהגענו הועמסנו לתוך הרכב, כל אחד קיבל שקיות והונחה לקטוף. העצים היו שופעי פרי, אפרסקים, שזיפים, אגסים מזנים שונים.  בשיא ההתלהבות אני והנסיכה קטפנו פירות ומילאנו שקיות.



לאחר יום ארוך, מענג ומעייף שבנו הביתה.


שקילה הראתה שחזרנו עם 18 קילו פרי.




מתכון בסיסי לריבה:


כקילו פרי קלוף (אני השתמשתי באפרסקים ובאגסים בשתי ריבות נפרדות) ללא ליבה/ גלעינים חתוך לרבעים

500 גרם סוכר לבן
מיץ מלימון אחד
2 כפיות מחית וניל  / מקל קינמון
כפית פקטין מעורבת בשלוש כפיות סוכר דק

הכנה:

לערבב את הפרי עם הסוכר בתוך סיר כבד.
לבשל על אש גבוהה עד לרתיחה, לכפות קצף לבן במידת הצורך, להנמיך לאש קטנה.
לבשל את הריבה בערך כארבעים וחמש דקות, לרסק עם בלנדר מוט בצורה חלקית/מלאה את הפרי (אני אוהבת שנותרות חתיכות פרי).
דקה לפני סיום להוסיף את הפקטין, לערבב היטב שלא ייווצרו גושים ולהוריד מהאש.
להעביר לצנצנות סטריליות.


לחסל בכפית ישר מהצנצנת


תגובות