עוגת סינמון רול בחושה בחמש דקות

***הפוסט רוענן, עודכן ונערך מחדש ב-17/3/2015***

טוב אז אולי לא בדיוק חמש דקות אבל בהחלט אחת העוגות הבחושות המהירות המוצלחות שיצא לי להכין. תודו שבחמש דקות נשמע יותר טוב מבערך 10 דקות, דקה לפה, דקה לשם תלוי כמה אתם זריזים ובסך הכל לא מלכלכים הרבה כלים!!!!




באחד ממוצאי יום כיפור לאחר שוך כל הדרמות בדמותם של חתולת הרחוב המאומצת הסוררת של הנסיכה שניצלה רגע של הסח דעת ונכנסה הביתה כדי להתיידד מקרוב עם התוכונים החדשים והפכה להם את הכלוב וגרמה לאחת התוכוניות התקף לב, הבכי של הנסיכה על לכתה בטרם עת של התוכונית שנרגע רק כשהבטחתי לנסיכה שנביא מחליפה בקרוב מאוד (אז ג׳יו אל תדאג בקרוב תקבל בת זוג חדשה במקום בלה, ברוכה הבאה כרמלה ותודה לך אמא, ברוכה הבאה סוכר מאחלת לך שתאריכי ימים), הקמת הסוכה שהייתה מהירה מאוד תודות לכמות האנשים הנכבדת שהגיעה וחוסר רצון של הנסיכה ללכת לישון (מפאת אילוצים טכניים, אצל סבא וסבתא), הגעתי סוף סוף הביתה מותשת ומאוד מודעת לעובדה שאני צריכה לאפות עוגה לישיבת צוות שתתקיים למחרת בעבודה.

בהתחלה שקלתי להכין את עוגת הגזר האהובה עליי, אבל בלי גזר, שהסתבר שלא היה לי בבית, היא כנראה לא הייתה יוצאת מוצלחת במיוחד.  לנוכח השעה המאוחרת הייתי חייבת למצוא משהו זריז ופשוט, שעת הדלעת כבר כמעט והתקרבה לה.  אז נזכרתי במתכון שמצאתי בזמן שיטוטיי הרבים בפינטרסט ותכננתי בשלב כזה או אחר לנסות להכין.  עלי לציין שפרט למספר התאמות לעומת שיטת המדידה האמריקנית (חמאה בכפות? למה?) לא ביצעתי כלל שינויים. המתכון נלקח מהבלוג הבא שבו הכותבת אליסה, שתצלום הפורטרט המשפחתי שלה הוא מועמד מוביל לשמש כפוסטר לקידום אידיאל המשפחה המורמונית האמריקאית, מנסה מתכונים מבלוגים ואתרים אחרים עבור משפחתה.


עוגת סינמון רול בחושה

המצרכים:
3 כוסות קמח
1/4 כפית מלח
1 כוס סוכר
שקית אבקת אפיה
1/2 1 כוסות חלב
2 ביצים
2 כפיות תמצית וניל (אמיתי ולא חיקוי מזוויע מהסופר)
50 גרם חמאה מומסת
200 גרם חמאה רכה
1 כוס סוכר חום כהה
1 כף קינמון טחון
2/3 כוס אגוזים קצוצים (אופציונלי)

לזיגוג:
200 גרם אבקת סוכר
5 כפות חלב או שמנת מתוקה+מים בחלקים שווים
1 כפית תמצית וניל

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל- 175 מעלות.  במיקסר שולחני או ידני לערבב קמח, מלח, סוכר, אבקת אפיה, חלב, ביצים ותמצית וניל.  ברגע שהבלילה אחידה להוסיף בהדרגה את החמאה המומסת.  לשפוך את הבלילה לתבנית אפיה 25*36 ס״מ משומנת.
בקערה גדולה לערבב את החמאה הרכה, הסוכר החום, הקינמון ואת האגוזים במידה והחלטתם להוסיף אותם עד שמעורבב היטב.בכפית להפיל את התערובת בצורה שווה על בלילת העוגה שבתבנית ועם סכין ליצור דוגמת שיש/מערבולת. לאפות במשך 25-30 דקות עד שקיסם שמוחדר למרכז העוגה יוצא כמעט נקי לחלוטין.  בקערה לטרוף אבקת סוכר, חלב ווניל עד לקבלת תערובת חלקה. לשפוך על העוגה בעודה חמה. ניתן להגיש חמים או בטמפרטורת החדר.



תגובות

  1. העוגה הייתה טעימה, אני הולכת להכין אותה !!!

    השבמחק
    תשובות
    1. הגיעו ימות המשיח, סוף סוף הצלחת להגיב. שמחה שהעוגה מצאה חן בעינייך, ספרי לי איך יצא.

      מחק
  2. אחלה מתכון, ובכלל יופי של אתר. אגב, שיטת המדידה האמריקאית מציינת חמאה בכפות מכיוון שעל כל אריזות החמאה האמריקאיות, ורוב החמאות האירופאיות והאוסטרליות יש חלוקה לכפות שמסומנת על העטיפה. כך אין צורך למדוד, אלא לחתוך בסכין לפי הקווים. למרות שאני מאסכולת השקילה, השימוש בסימון הנ"ל הוא מאד מדוייק, מהיר, קל ונוח. בקרוב אצלכם :)

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה על שהחכמת אותי ותודה רבה על המחמאות

      מחק
  3. הכנתי את העוגה והיא פשוט מעולה!
    הבצק כל כך עסיסי - אולי בזכות תוספת החמאה המומסת בסוף - והשילוב של מילוי הקינמון עם זיגוג הסוכר נהדר.
    במילוי הקינמון השתמשתי רק ב-150 גרם חמאה (כך שהייתי צריכה 200 גרם בסך הכל), והוספתי אגוזי פקאן.
    ברגע האחרון גיליתי שאין לי סוכר חום, אז אילתרתי עם סוכר דמררה פלוס סילאן.
    אני בטוחה שאכין אותה שוב.

    השבמחק
  4. מושלם כבר אמרתי? אז מושלם! 3>

    השבמחק
  5. מתכון מהמם! שאלה קטנה:
    אם מכינים בתבניות אלומיניום ארוכות, זמן האפיה מתקצר? תודה!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה לך. מעולם לא ניסיתי להכין את העוגה בתבניות אינגליש קייק, אז מומלץ לבדוק כבר אחרי 20 דקות. אם אפשרי עדיף להכין בתבנית אחת גדולה

      מחק

הוסף רשומת תגובה