עוגת קוקוס


הפוסט הזה הולך להיות קצר ורציני במיוחד, כמה מילים על חבר יקר שעבר תקופה מאוד קשה ויוצא עכשיו לדרך חדשה, ומתכון.

חיפשתי תירוץ להכין את העוגה הזאת די הרבה זמן, עוגת רושם שכזאת כמיטב המסורת האמריקאית, עמוסת כולסטרול ופוטנציאל מבטיח להתקף לב אבל פרוסה אחת עוד לא הרגה אף אחד... אולי כן.  ההזדמנות נפלה לידי כשהשבוע נפרדנו מעמית לעבודה שגם אם לא הכרתי הרבה זמן הוא בהחלט הפך למישהו משמעותי בחיי.  הודעה קצרה אליו, ״יש לך איזו בעיה עם קוקוס?״ והתשובה ״לא, אני מאוד אוהב דווקא״.

אז מותק אני מאחלת לך המון אבל המון בהצלחה היכן שלא תנחת על פני הגלובוס, שתתחזק ותצמח מכל מה שלא ייפול עליך. תזכור שאנחנו אוהבים אותך ותמיד שמורה לך פינה חמה אצלנו.


עוגת קוקוס - המתכון לקוח מכאן עם קצת שינויים והתאמות

לעוגה:
300 גרם חמאה רכה 
2 כוסות סוכר
5 ביצים בטמפרטורת החדר
1/2 1 כפיות תמצית וניל
1/2 1 כפיות תמצית שקדים
3 כוסות קמח
1 כפית אבקת אפיה
1/2 כפית סודה לשתיה
1/2 כפית מלח
1 כוס חלב
60 גרם קוקוס טחון
50 גרם שבבי קוקוס ממותק (לא קלוי)

לציפוי:
200 גרם חמאה רכה
2 חבילות גבינת שמנת בטמפרטורת החדר
3/4 כפית תמצית וניל
1/2 כפית תמצית שקדים
450 גרם אבקת סוכר
150 גרם שבבי קוקוס ממותק (לא קלוי)

הכנת העוגה:
חממו תנור ל - 180 מעלות. שמנו 2 תבניות בקוטר 24 (אני השתמשתי בתבניות בקוטר 20 לקבלת עוגה גבוהה מאוד) ורפדו אותן בנייר אפייה.  שמנו את הנייר ואבקו עם קמח, בטפיחה היפטרו מעודפי קמח.

הקציפו חמאה וסוכר במהירות בינונית - גבוהה במיקסר עד להיווצרות מרקם קל ותפוח (בערך 3-5 דקות).  הוסיפו את הביצים, אחת בכל פעם, ערבבו היטב אחרי על הוספת ביצה.  הוסיפו את התמציות וערבבו היטב.

נפו את הקמח, אבקת האפיה, הסודה לשתייה והמלח לקערה נפרדת.  הפעילו את המיקסר על מהירות נמוכה והוסיפו את הרכיבים היבשים, לסירוגין עם החלב, בשלושה חלקים (מתחילים עם היבשים ומסיימים איתם).  ערבבו רק עד לקבלת תערובת אחידה. קפלו את הקוקוס (שני הסוגים) פנימה.

חלקו את הבלילה בין שתי התבניות באופן שווה, ישרו את פני שטח העוגה.  אפו 40-50 דקות (לי לקח בדיוק 42) או עד שפני העוגה משחימים וקיסם שננעץ יוצא נקי.  קררו 30 דקות בתוך התבנית ואז הסירו מהתבניות וסיימו לצנן את העוגות על רשת.  



הכנת הציפוי:
במיקסר במהירות נמוכה הקציפו עד לאיחוד מלא גבינת שמנת, חמאה ותמציות.  הוסיפו את אבקת הסוכר בשלבים וערבבו רק עד שחלק ואחיד.

הניחו על צלחת הגשה את העוגה.  מירחו ציפוי על השכבה הראשונה ומעליה מקמו את השכבה השניה. צפו את חלקה העליון וגם את כל הצדדים.  פזרו מעל ובצדדים שבבי קוקוס קלוי.


טיפים שעובדים בשבילי וסתם המלצות:
# מומלץ אחרי קירורן המלא להקפיא את שתי שכבות העוגה, כך קל יותר לצפות אותן אחר כך.
# את הקוקוס הקלוי מומלץ להוסיף לפני ההגשה. מניסיון קודם הוא הופך להיות ספוג ולח כשנשמר במקרר.

תגובות