הלביבות של אמא

יורד גשם, גם אם זה רק טפטוף קל, יורד גשם.  הנסיכה כל כך שמחה לקחת מטריה.  אז מה אם זה רק טפטוף קל?  אני שונאת מטריות.

אחרי שהשארתי את הנסיכה בגן קפצתי להורים, ריחות הבישול הכו בי כבר בכניסה לבית. אמא בדיוק התחילה לקצוץ ירקות ללביבות שלה.  אצלנו בבית החלוקה די ברורה, יש דברים שאמא מכינה ויש דברים שאבא ולאף אחד אסור לפלוש לתחום של השני כי אם כן מלחמת עולם שלישית תפרוץ.



כל פעם שאמא מכינה את הלביבות היא שולחת לי קופסה, וכל פעם מחדש אני מתכוונת לרשום את המתכון, בכל זאת הלביבות הללו הן מהדברים הבודדים שאני מוכנה לאכול שיש בהם ירקות.  הפעם התחלתי לצלם כל דבר שהיא עושה ורשמתי הוראות.  לא בטוחה שהמתכון יצא כל כך מדוייק כי היא שמה לפי העין ואני ניסיתי לאמוד כמויות מדוייקות.

לביבות של אמא:
3 בצלים ירוקים יפים בלי החלק הלבן
3 עגבניות בינוניות
1/2-1 פלפל ירוק חריף (בהתאם לחריפות הפלפל ולחריפות שהחיך שלכם מסוגל לסבול)
1/2 1 כוסות קמח (כדאי להתחיל מכוס אחת ובמידת הצורך להוסיף עוד)
1 שקית אבקת אפיה
1 כפית מלח
1 כפית פלפל שחור טחון
3 ביצים גדולות
1 כוס מים
שמן זית לטיגון

הוראות הכנה:
לקצוץ את הבצלים, העגבניות והפלפל החריף ולהניח בקערה.  את הפלפל החריף מומלץ לקצוץ דק דק.



להוסיף קמח, אבקת אפיה, מלח, פלפל שחור ולערבב היטב עם הירקות.



להוסיף את הביצים ולערבב.



להוסיף כוס מים ולערבב עד שנוצרת בלילה אחידה.



לחמם שמן זית במחבת, כשהשמן חם לקחת מהבלילה כשתי כפות לכל לביבה.



כשהן מקבלות צבע זהוב כזה כמו בתמונה להפוך אותן לצד השני, אני חושבת שבערך 2-3 דקות טיגון לכל צד.  לפני כל סבב במחבת לערבב את הבלילה שכן הקמח שוקע למטה.



מומלץ להגיש חמים.  אני הולכת לגנוב עכשיו אחת שבדיוק יצאה מהמחבת, הריח הוציא אותי מדעתי.



בוקר שישי חורפי, אפילו לאור היה צבע שונה.  עכשיו יצאה השמש ותור אבא במטבח.

תגובות

  1. לביבות כמו של אמא שלי
    זה בטוח טעים!!

    השבמחק
  2. עד לפה הצלחתי להריח ! נראה מצוין ! שבת שלום חברה שלי...

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה