עוגיות שוקולד צ׳יפס ואגוזי לוז עם טוויסט

גם איזור המרכז הפך להיות איזור מלחמה.  אתמול האזעקה הראשונה באיזור מגורינו תפסה אותי רחוקה מהנסיכה שלי שנשארה לישון אצל ההורים.  אחרי שווידאתי פעמיים שהכל בסדר איתה תפסה אותי האזעקה בעבודה.  כשהגעתי סוף סוף הביתה בשעות הערב המאוחרות עוד קיוויתי לאפות, הדבר היחיד שנאפה היה טוסט לארוחת הערב בסופו של דבר, כזו מוכשרת שכמותי.

בוקר שישי התחיל ביקיצה טבעית.  אין שעון מעורר, אין נסיכה שצריך לקחת לגן. האמת שהיה משונה לקום בלי בובספוג על הבוקר.  הרגשתי צורך עז לפצות על חוסר האפיה של אתמול והחלטתי לאפות עוגיות. כן עוגיות.  באמת נשגב מבינתי כיצד עוד לא העליתי אף פוסט על עוגיות מאז שהבלוג נולד.  והחלטתי ללכת על העוגיות האולטימטיביות, העוגיות שיש להן מליון ועשרים אלף גרסאות שונות.  כן, כן, מאחורי דלת מספר אחת מסתתרות להן... עוגיות שוקולד צ׳יפס.


האמת שזה בכלל התחיל מזה שמאוד אבל מאוד התחשק לי להשתמש באבקת הנוגט ששמתי עליה את ידי בחנות התבלינים השכונתית המקסימה ליד ביתי.  אני פשוט מ-א-ו-ה-ב-ת בחנות הזו.  כמעט כל מה שאני צריכה אני יכולה למצוא שם ואם לא, אז בעל הבית החביב מוכן לטרוח ולהביא למעני.  לאחר סיעור מוחות קצר ביני לבין שאר האישיויות שלי הגענו להסכמה.  המתכון הבסיסי לעוגיות נלקח ממרתה סטיוארט עם שינויים והתאמות שלי.

עוגיות שוקולד צ׳יפס, נוגט ואגוזי לוז

המרכיבים:
2 כוסות קמח
1 כפית סודה לשתיה
1 כפית מלח (לא לוותר)
200 גרם חמאה רכה
3/4 כוס סוכר לבן
3/4 כוס דחוסה סוכר דמררה
2 ביצים
2 כפיות תמצית / מחית וניל
1/3 כוס אבקת נוגט
150 גרם שוקולד צ׳יפס או שוקולד מריר קצוץ גס
100 גרם אגוזי לוז קלויים, מקולפים וקצוצים גס

ההכנה:
חממו תנור מראש ל - 180 מעלות.  בקערה אחת ערבבו קמח, סודה לשתיה, ומלח היטב (מזלג, זוכרים?).  בקערה שניה הקציפו בעזרת מיקסר את החמאה ושני סוגי הסוכר במהירות בינונית-גבוהה עד שהתערובת תפוחה ובהירה (בערך 3-4 דקות).  הוסיפו ביצים, אחת בכל פעם, וערבבו היטב אחרי כל הוספה.  ערבבו פנימה את תמצית הוניל.  הוסיפו את אבקת הנוגט וערבבו עד שכל האבקה נטמעה.

הורידו את מהירות המיקסר לנמוכה והוסיפו את תערובת הקמח.  ערבבו רק עד שאחיד.  הוסיפו את השוקולד ואגוזי הלוז.


על תבנית מרופדת בנייר אפייה ערמו כמות של כף לכל עוגייה.  יש להשאיר רווחים די גדולים בין עוגייה לעוגייה כי הן מתפשטות בתנור.


אפו את העוגיות עד שהן זהובות, בערך 7-9 דקות (בהתאם לגודל שלהן).  כשהעוגיות מוכנות הוציאו מן התנור ותנו להן להתקרר בתבנית בערך 3 דקות ואז העבירו לצינון מלא על גבי רשת.  העוגיות נשמרות בקופסה אטומה בטמפרטורת החדר למשך שלושה ימים.


הסברים, ביאורים ועוד:
# אבקת נוגט היא למעשה אגוזי לוז מקורמלים שנטחנו לאבקה.  ניתן למצוא אותה בחנויות מתמחות או כמוני אם יש לכם חנות תבלינים נהדרת כל כך ליד הבית.
# אני השתמשתי בכף גלידה קפיצית בינונית (צריכה קטנה, מחפשת קטנה, מי קונה לי כף קפיצית קטנה ליום ההולדת שבוע הבא?) ויצאו לי 32 עוגיות די גדולות בארבעה סבבי תבניות בתנור.
# כשהעוגיות יוצאות מהתנור הן עדיין רכות, כשהן מתקררות הן מתקשות.  אל תשאירו אותן יותר מדי בתנור אחרות הן יהיו קריספיות לגמרי.  אנחנו מעדיפים עוגיות קריספיות בחוץ ורכות בפנים או לפחות אני מעדיפה ככה, אתם תעשו מה שטוב לכם.

תגובות