התותים באים, התותים באים

תותים, נו כבר אני רוצה תותים.  יש תותים? ברור שיש.  במחיר שפוי? תלוי את מי אתם שואלים.  ממש התאפקתי, באמת.  הצלחתי לעצור את עצמי מלקנות 200 גרם תותים ב - 20 ש״ח.  אולי בסוף אני אשתפר בדחיית סיפוקים, או שלא.


עכשיו מה תאמרו על כקילו ב - 20 שקלים? אני בטוחה שעשיתי את עסקת חיי.  מזל שאדון הפירות (הבסטיונר שמציב כמעט מדי יום בסטה עמוסה פירות, יפים כל כך שבא לבכות, ליד העבודה שלי) רצה כבר ללכת הביתה ואני גיליתי את כישורי המיקוח שלי.

עכשיו שיש לי תותים לא הצלחתי להחליט מה לעשות איתם.  לאכול אותם ככה א-לה נטורל זה תמיד מוצלח, אבל קילו? לבד?  ואז נזכרתי למה חיכיתי להם כל כך.  פתחתי את תיקיית הטו דו ליסט שלי עם תותים ושלפתי משם מתכון להכנת אבקת תותים.  כן, בדיוק מה ששמעתם או קראתם לצורך העניין, אבקת תותים!!!


אבקת תותים, המקור כאן

מצרכים:
250 גרם תותים
1 כף אבקת סוכר (אופציונלי)

ההכנה:
חממו תנור ל - 60 מעלות.
שטפו את התותים היטב, יבשו והסירו את העלים.
חיתכו את התותים לפרוסות דקות (אך לא מאוד, מאוד דקות כפי שלמדתי על בשרי), הניחו על גבי שתי תבניות מרופדות בנייר אפייה.
אפו בתנור בין שעתיים לשלוש או עד שהתותים יבשים.
הניחו להם להתקרר מספר דקות, הוציאו מן התבנית והעבירו להקפאה לעשר דקות.
טחנו לאבקה במעבד מזון.  במידת הצורך הוסיפו את אבקת הסוכר כדי לעזור בטחינה.


הערות והארות:
# כמות האבקה שמתקבלת היא 25 גרם.  אין הרבה עבודה אבל הכמות שמתקבלת היא די קטנה ולכן ניתן להכפיל כמויות.  מה שבטוח הוא שבסוף העונה אני הולכת לקנות הרבה מאוד תותים.
# חלק מהפרוסות שחתכתי היו דקות מדי בדיעבד ונאלצתי ממש לגרד את התות מנייר האפייה.  לא מומלץ!!!
# אם יש לכם מטחנת תבלינים כדאי לעשות בה שימוש.  לי אין (ושוב אני מרגישה בחסרונה של אחת כזו) ולכן השתמשתי במעבד מזון קטן והוספתי אבקת סוכר.
# לשאלה הגדולה מכולם האם ההשקעה משתלמת?  חכו ותראו מה הכנתי עם האבקה בפוסט הבא.

תגובות

  1. ממתינה לסופט הבא... באמת מעניין מה הכנת עם זה ?!
    עידית

    השבמחק
  2. גם אני מחכה בקוצר רוח..

    השבמחק
  3. רז ועידית, לא תצטרכו לחכות הרבה כדי לגלות מה הכנתי. Stay tuned

    השבמחק
  4. כמה זמן אפשר לשמור את האבקה והאם זה צריך להישאר בחוץ /בקרור או בהקפאה?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי אורית, לנוכח הרכיבים הייתי אומרת קופסה אטומה במקום קריר ומוצל, לא במקרר. לגבי כמה זמן האבקה תחזיק מעמד זו שאלה טובה לנוכח העובדה שהשתמשתי בה באותו היום. הייתי אומרת לפחות שבוע. אני אשמח לשמוע ממך אם האבקה החזיקה מעמד יותר זמן.

      מחק

הוסף רשומת תגובה