מרק עדשים אדומות וחלב קוקוס

עובדה ראשונה - כמו שעוגיפלצת אוהב עוגיות, אני לא אוהבת מרקים.
עובדה שניה - הכנתי מרק לארוחת שישי.
ממש פרדוקס מהלך שכמותי אם תשאלו אותי אבל מזג האויר החורפי שכנע אותי שזה הזמן למרק ואפילו אם אני בעצמי אומרת את זה, יצא מרק טעים.  

המרק דורש קצת קיצוצים מקדימים, אבל אם מכינים הכל מראש ההכנה שלו ממש פשוטה ותוך שעה יהיה לכם מרק מהביל וריחני.


מרק עדשים אדומות וחלב קוקוס (המקור כאן)

המצרכים:
2 כוסות עדשים אדומות
1 כף שמן זית
1 בצל קצוץ דק
1 פלפל אדום מתוק חתוך לקוביות
1 פלפל אדום חריף קצוץ דק עם הגרעינים
1 כפית ג׳ינג׳ר טרי מגורר
2 שיני שום כתושות
1 כפית אבקת קארי
1/2 כפית קינמון
2 כפיות מלח
1/3 כוס רסק עגבניות
7 כוסות מים
1 פחית חלב קוקוס
400 גרם גרגירי חומוס
1 כף מיץ ליים
להגשה - כוסברה קצוצה ופלחי ליים

ההכנה:
בסיר גדול חממו שמן זית.  הוסיפו את הבצל ושני סוגי הפלפל ואדו למשך 5-7 דקות עד שהירקות יתרככו ויקבלו צבע.
הוסיפו את השום, הג׳ינג׳ר, התבלינים ורסק העגבניות והמשיכו לבשל עוד 2-3 דקות.
הוסיפו את המים, חלב הקוקוס, העדשים והחומוס ובשלו בסיר לא מכוסה 20-25 דקות, ערבבו מדי מספר דקות.   הוסיפו את מיץ הליים ממש לפני סיום הבישול.  טעמו ובדקו אם צריך להוסיף עוד מלח או מיץ ליים לפי רצונכם.
הגישו את המרק עם כוסברה קצוצה מעל ופלחי ליים בצד.


הערות והארות וקצת חפירות:
# חומוס - השתמשו בגרגירי חומוס לא מבושלים שהושרו 24 שעות לפני כן במים לחלופין אפשר להשתמש בגרגירים קפואים, למשל סנפרוסט.
# ליים - אני בספק אם תצליחו למצוא עכשיו ליים, זו לא העונה.  אני הקפאתי קוביות מיץ ליים טרי שסחטתי בעונת הליים ועושה בהם שימוש עכשיו.  כמובן שהחלופה היא לימון.
# פלפל אדום חריף - אני השארתי את הגרעינים וקיבלתי חריפות נעימה בסיום כל ביס.  אם אתם מעדיפים פחות חריף הוציאו אותם.

תגובות

  1. איך אפשר לא לאהוב מרקים? מרק עדשים זה אחד הדברים האהובים עליי ביותר, אני מודה שאני אפילו מכינה אותו בקיץ.
    נראה שעשית עבודה מעולה כי התמונות בהחלט פתחו לי את התאבון.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה