קינוח של סוף הקיץ או רקוויאם של קוקוס וליים

איך שהימים מתקצרים להם...   החשיכה יורדת מוקדם יותר ואפילו בערבים כבר נעים לשבת בחוץ מבלי לרצות לדחוף את הראש למקפיא הקרוב, העלים הנושרים מצטברים לי בחצר ובאפי עולה ריח של סתיו באויר.  טוב, ההשתפכות הזו נמשכה כבר יותר מדי.  מה, אני כתבתי את זה?  כנראה סבלתי מאמנזיה רגעית (כן יש מילה כזו, אתם יכולים לבדוק אצל החבר הטוב שלי מורפיקס או השני אבן שושן) שנגרמה כתוצאה מכוח עליון בלתי סביר ומתקבל בעליל.

למעשה אצלנו השינוי התבטא בצינונה של הנסיכה לבית המטורללת, צינון ושיעול שגרמו לי לרוץ ישר לתרופת הסבתא המוכרת של מריחת החזה בברנדי. רק מה, לי אין ברנדי, אז הנסיכה קיבלה עיסוי חזה בניחוח ג׳וני ווקר שחור (מה לעשות חוסר קונבנציונליות הוא שמי השני). מסתבר שהתפוח לא נפל רחוק מהעץ וערב למחרת הנסיכה ביקשה שאמרח לה שוב את החזה בדבר ההוא... כי זה עזר לה... לנשום יותר טוב... ופחות להשתעל.


כבר מספר שבועות שאני מנסה לבשל לי במוח קינוח שיתאים לסוף הקיץ ושהטעמים השולטים בו יהיו ליים וקוקוס, יהיה פשוט להכנה וקליל למדי. לצערי הרב אלוהי האינטרנט לא היה לצידי וחיפוש קצר בגוגל הניב מספר תוצאות למתוקים שלא קסמו לי לצד מאכלים בעלי גוון מזרח אסייתי עם חלב קוקוס.  בשלב זה החלטתי שאם מוחמד לא בא אל ההר, ההר (אני לוהקתי לתפקיד) יבוא אל מוחמד. במוחי הקודח הזיתי טרייפל, שכבות של קרם ליים, עוגת ספוג מבושמת וקצפת קוקוס. לצערי עקב פגם מרכזי באישיותי (עצלנות כרונית) מימוש ההזיה נדחה ונדחה עד שהחלטתי להכין ולהגיש אותו במוצאי יום כיפור, שאז כיד המסורת רבת השנים, משפחה וחברים קרובים מתכנסים ומקימים סוכה לתפארת.





טרייפל ליים וקוקוס, פרי מוחי הקודח מבוסס על מתכונים רבים:

לעוגת הספוג השתמשתי במתכון הבא מאחד הבלוגים האהובים עלי Oogio.net:

100 גרם סוכר לבן
3 ביצים גדולות
100 גרם קמח
חצי כפית אבקת אפיה
כפית תמצית וניל
גרידה מליים אחד
קורט מלח

הכנה:

מחממים תנור ל-180 מעלות ומרפדים תבנית תנור בנייר אפיה משומן. בקערת מיקסר מקציפים את הביצים עד לקבלת קצף בהיר וסמיך, מוסיפים את הסוכר בהדרגה וממשיכים להקציף עוד כדקה.  
מוסיפים פנימה את שאר המרכיבים ומקפלים לתערובת אחידה.
שופכים את התערובת לתבנית ומשטחים לשכבה דקה.
אופים בערך 6-8 דקות עד שהרולדה מזהיבה וקפיצית למגע. מצננים היטב.

לסירופ סוכר לימוני:
שליש כוס סוכר
שליש כוס מים
מיץ מליים אחד קטן

בסיר קטן לבשל יחדיו את המים, הסוכר והמיץ עד לקבלת סירופ סמיך.  להרטיב עם הסירופ את עוגת הספוג (אבל אין צורך להטביע אותה).

לקרם ליים:
3 ביצים גדולות
120 גרם סוכר
75 מ״ל מיץ ליים
גרידה משני ליים, ליימים, ליימס (מה שמתגלגל לכם יותר טוב על הלשון)
100 גרם חמאה רכה חתוכה לקוביות

הכנה:

בקערה קטנה טורפים את הביצים וחצי מכמות הסוכר במטרפה ידנית (או חשמלית אם אתם ממש עצלנים, אבל בשבילי החלופה לפעילות גופנית היא שימוש במטרפה ידנית) עד שמתקבלת תערובת אוורירית.
בסיר בינוני מביאים לסף רתיחה את מיץ הליים, הגרידה, והסוכר שנותר. הסוכר צריך להינמס לגמרי.  מסננים את תערובת הליים, ועושים השוואת טמפרטורות עם תערובת הביצים תוך כדי טריפה מתמדת (או שבמקום קרם ליים תקבלו ביצה מקושקשת בטעם ליים).
מחזירים את התערובת לסיר ומבשלים על אש קטנה תוך כדי טריפה ללא הפסקה עד שהקרם מסמיך, עניין של 3-5 דקות.  מורידים מהאש ומוסיפים את החמאה, מערבבים עד לקבלת קרם חלק. שומרים במקרר, מכוסה בניילון נצמד עד לשימוש.

לקצפת קוקוס:

250 מ״ל (1 קרטונית) שמנת מתוקה מצוננת היטב 
פחית קרם קוקוס מצוננת היטב לפחות לילה (קרם ולא חלב קוקוס, אחד כזה שיש בו לפחות 20% שומן)
4 כפות אבקת סוכר





בקערת מיקסר שצוננה היטב (גדולים ונשגבים ממני כבר המליצו בעבר להכניס את הקערה + המקציפים + הקרטונית לרבע שעה למקפיא) יש ליצוק שמנת מתוקה.  את קרם הקוקוס אין לנער לפני הפתיחה, המטרה היא להפריד בין הנוזלים לחלק המוצק יותר אותו בלבד מוסיפים לשמנת המתוקה, מוסיפים גם את אבקת הסוכר ומקציפים עד לקבלת קצפת יציבה.






הרכבת הקינוח:

בכלים אישיים או בכלי מרכזי מניחים שכבה עוגת ספוג, שכבה קרם לימון, שכבה קצפת קוקוס וחוזר חלילה עד לקצה כאשר מסיימים עם קצפת קוקוס.  ניתן לעטר עם שבבי קוקוס קלויים וממותקים.




קצת בלבולי מוח:

כדאי להתחיל מהכנת קרם הליים שכן הוא צריך לשהות לפחות 4 שעות במקרר לפני שניתן להשתמש בו.
במידה ולא מוצאים ליים אפשר להשתמש בלימון.
את הקינוח מומלץ להרכיב לפחות מספר שעות לפני ההגשה כדי שהטעמים יספגו אחד בשני.
יש לשמור בקירור עד להגשה.
אם ישנן שאלות, הערות, תואנות ושאר ירקות, ניתן להשאיר תגובה, מבטיחה לענות.

אין ספק שזה סוף הקיץ, הערבים כבר קרירים, גופיות מתחלפות בחולצות עם שרוולים.  החגים כבר כאן, ריח של תבשילים טעימים באויר.  רגע, צריכה לקפוץ למורפיקס לביקור נוסף, בטוחה שהוא יצליח למצוא לי עוד מושג מפוצץ להשתפכות הבלתי מוסברת הזו.

תגובות

  1. פני הבאתי לאמא שלי את המתכון..
    יצא סוף הדרך
    תודה

    השבמחק
  2. יש לך תמונות? אני אשמח לראות איך יצא.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה