חמישים גוונים של מתוק, בעצם קצת פחות

כן, כן, גם אני הלכתי בתלם ונסחפתי אחר עקרות הבית המתוסכלות הרבות ברחבי העולם (נו, לא רק עצלנית אלא גם שטחית ורדודה) שנסחפו אחר טרילוגיית חמישים גוונים (ואם אין לכם שמץ של מושג במה מדובר כנראה שנחטפתם על ידי חייזרים ולא הייתם על פני כדור הארץ בחודשים האחרונים).  בכל אתר נחשב, וגם כאלה שלא, ניתן למצוא ביקורות, ניתוחים, קולקציות וחופשות בהשראת..., המלצות ושאר מליצות העוסקות בנושא, אז חשבתי לעצמי, היי למה לא אני.  אז אם תהיתם לרגע אם הפכתי למבקרת ספרים התשובה היא כמובן לא, למרות שאין לי שום בעיה עם משחקי תפקידים.  את הספר הראשון קראתי בעברית, את השניים האחרונים כבר גמרתי באנגלית (מה לעשות שדחיית סיפוקים היא לא הצד החזק שלי, למרות שלפי חלקים נרחבים מהטרילוגיה היא מסתמנת כמאוד מתגמלת), בסך הכל מעל 1600 עמודים עם הרבה תיאורים יצירתיים שקראתי תוך פחות משבוע ימים.

בכדי להבין איך הטרילוגיה היוותה השראה למתכון הבא יהיה צורך בסריקה של המוח שלי שעושה קשרים והקשרים הזויים ביותר, קפיצות מנושא לנושא וקצרים חשמליים (או בקיצור, תוותרו מראש).  כל זה הביא אותי לפתוח את הארונות ולהוציא בערך כל מה שיש בהם, עוגיות לוטוס, עוגיות אוראו, שוקולד צ׳יפס שונים, מיני מרשמלו, ממרח מרשמלו, חמאת בוטנים, קוקוס קלוי ממותק ועוד, ולחשוב איך אני מחברת את כולם יחדיו.



קבלת החלטות יכולה להוות אתגר קשה במיוחד, בעיקר כשצריך להחליט על מה לוותר, אז בסוף החלטתי לבנות יצירה בת מספר שכבות.  מה שעלה לי בראש הם חמישים גוונים של מתוק, ולצערי נאלצתי להסתפק רק בחמישה, שיגרמו לי לפחות להנאה רבה.  אז בסופו של דבר ולאחר לבטים רבים, אחרי הרבה שינויים ודיונים (שלי עם עצמי, כן אני יודעת, לדבר לעצמך זה סימן ראשון לשיגעון, אבל אני כבר הרבה אחרי השלב הזה), התקבלה ההחלטה:



שכבה ראשונה - פירורי עוגיות לוטוס 
שכבה שניה - שקדים מולבנים
שכבה שלישית - טופי קרמל
שכבה רביעית - פאדג׳ חמאת בוטנים (המתכון מכאן)
שכבה חמישית - גנאש שוקולד מריר

יש במתכון הזה הרבה שלבים רובם קלילים ויש צורך לעיתים להמתין בין שכבה לשכבה אבל אין ספק שהמאמץ שווה את ההשקעה (ואם לא, אתם תמיד יכולים להסתפק רק בלבהות בתמונות ולפנטז שתהיו חברים מספיק קרובים שלי כדי שיצא לכם לטעום), כאן הסתיימו חפירותינו להיום ועכשיו נעבור לתכל׳ס, למתכון (רק אני מקבלת את ההרגשה הזו שהתפייטתי היום יותר מדי ואם קוראים את הפוסט בדרך מסויימת ישנה חריזה רבה? הנה עוד תואר לאוסף שלי, המשוררת המטורללת).

לרפד תבנית 20*20 בנייר אפיה.

שכבה ראשונה:
120 גרם עוגיות לוטוס
50 גרם חמאה מומסת
כף סוכר חום

לחמם תנור ל - 170.  במעבד מזון טוחנים עוגיות וסוכר חום.  מוסיפים את החמאה ומעבדים עד לקבלת מרקם שמזכיר חול ים רטוב.  משטחים בתבנית שהכנו מראש, מהדקים היטב ואופים כשש דקות.  מצננים.

אחרי האפיה
שכבה שניה:
100 גרם שקדים מולבנים
לפזר את השקדים על שכבת הביסקוויטים בצורה שווה.

שכבה שלישית:
3/4 כוס שמנת מתוקה
1/2 כוס סוכר לבן
1/2 כוס סוכר חום
קורט מלח 


הקדמה קלה - צירפתי כאן קישור להוראות ההכנה מהבלוג הנהדר בישול בזול עבור מי שיש לו מדחום סוכר (לי עדיין אין, מקווה שיהיה בקרוב, אם מישהו רוצה לפנק אותי) ולכן נתתי גם גרסה להכנה ללא מד חום שמבוססת על ההוראות של בישול בזול, עם זאת קחו בחשבון שיש די הרבה משתנים שיכולים לפגום בתוצאה הסופית.  ואחרי שברברתי מספיק, הנה ההוראות.
מניחים את כל המרכיבים בסיר בינוני על אש בינונית.  מערבבים בכף עץ עד שכל הסוכר מתמוסס. צריך שהכל יהיה מעורבב לפני שהתערובת תתחיל לרתוח, כי אחרי הרתיחה לא מערבבים ולא נוגעים בקרמל.  כשהתערובת רותחת מורידים את האש לאש בינונית-נמוכה, מכסים את הסיר ונותנים לו לבעבע וליצור אדים 1-2 דקות.  מסירים את המכסה, וממשיכים לבשל בערך כחמש עשרה דקות.  מורידים את הסיר מהאש ושופכים מיד מעל שכבת השקדים. יש לקרר כשעה בטמפרטורת החדר לפני הכנת השכבה הרביעית.



שכבה רביעית:
1/2 כוס חמאת בוטנים
100 גרם חמאה
קורט מלח
1 כפית תמצית וניל
200 גרם אבקת סוכר

במיקרוגל (זהירות רק לא לשרוף) או בבן מארי, להמיס היטב חמאת בוטנים, חמאה ומלח, להוסיף תמצית וניל ואבקת סוכר ולערבב עם כף עץ או מרית היטב.  לשטח את התערובת  בצורה שווה על גבי שכבת הקרמל ולקרר לפחות שעה במקרר.




שכבה חמישית:
האמת שלשכבה החמישית תכננתי פאדג׳ שוקולד מרשמלו, אבל מאחר ואת אחד הרכיבים לא מצאתי בשום חנות בארץ עדיין (evaporated milk שזה חלב מרוכז לא ממותק, הבאתי מאנגליה בביקור הקודם), החלטתי לוותר הפעם, אבל אני בטוח עוד אכין את זה, לעזאזל קניתי את זה במיוחד בשביל המתכון שנמצא על אריזת הצנצנת של ממרח המרשמלו fluff, בכל זאת מתכון שהשם שלו הוא פאדג׳ שלעולם לא נכשל מחייב לפחות נסיון אחד (כדי שאוכל להכריז בגאון, בראש חוצות, קבל עם ועדה שכן, אני הצלחתי... להיכשל) החלופה שבחרתי היא גנאש שוקולד מריר פשוט.

גנאש שוקולד
180 גרם שוקולד מריר איכותי קצוץ גס
180 מ״ל (3/4 כוס) שמנת מתוקה
קורט מלח
20 גרם חמאה

מביאים לרתיחה את השמנת המתוקה והמלח, שופכים מעל השוקולד הקצוץ, ממתינה כדקה וטורפים היטב עד שחלק. מוסיפים את החמאה ומערבבים עד שאחיד לגמרי.  שופכים את הגנאש על שכבת חמאת הבוטנים. מקררים לפחות ארבע שעות בטמפטורת החדר או לחלופין במקרר ואז זמן הקירור יתקצר (רק קחו בחשבון שזה בא על חשבון היופי כי השוקולד יאבד מהברק שלו), כשהכל קר ויציב ניתן לחתוך לקוביות.
לחדי העין שביניכם, כמו שאתם רואים לא הצלחתי להתאפק


אז התכוננו לפצצה מתוקה שמומלץ לצרוך במינון קטן, וכמובן שלא הקשבתי לעצתי שלי ודגמתי מפה ומשם, בכל זאת מישהו היה צריך לשאת בעול, אחרי הכל זה צריך להיות מושלם. השילוב בין המליחות של חמאת הבוטנים למתיקות של הקרמל, השוני בין המרקמים הרבים יצר בעיני לפחות שילוב מדהים (גם הנסיכה אישרה את זה).



ועכשיו, אני חושבת שאני הולכת לקרוא את כל הטרילוגיה שוב מההתחלה.


תגובות

הוסף רשומת תגובה