חמאת גרעיני חמניות עם וניל וקינמון

הנסיכה ואני טסות עוד חמישה ימים לביקור משפחתי באנגליה.
במסגרת ההכנות לנסיעה אני עסוקה מאוד בלדחות את אריזת המזוודות-קניית המתנות-צ׳ק אין לטיסה כרגיל עד הרגע האחרון.  מסתבר שיש דברים שאני טובה בלדחות אותם. 


כמובן שעכשיו שיש לי זמן פנוי אני צריכה להעסיק את עצמי איכשהו והדרך הכי טובה היא במטבח, הדבר המצער היחידי הוא שיש כלים שצריך לשטוף אחר כך ואיכשהו באורח פלא אני מצליחה תמיד למצוא את עצמי עם פי שניים כלים מלוכלכים מהצפוי. 


זו הייתה הזדמנות מצויינת לבדוק את יכולותיו של מעבד המזון שקיבלתי במתנה כבר לפני מליון שנה ועד לא מזמן היה אצל ההורים שלי.  מאחר ואני נוטה לפורענות בכל מה שקשור לפציעות במטבח (ע״ע שמן רותח) השימוש במעבד המזון היה משול לקפיצה ממטוס ללא מצנח.  למזלי צלחתי את השימוש בו בהצלחה ללא כל פגיעות נראות לעין.


הממרח הבא נהדר על פרוסת קלי, בסנדויץ או סתם בכפית ישר מהצנצנת.  אין הורה שלא מכיר את שיגרת הכנת הכריכים לגן / לביה״ס.  כמו כל הורה מצוי מדי ערב שברתי את הראש מה למרוח בכריך של הנסיכה למחרת.  אם תשאלו אותה מבחינתה אפשר היה למרוח שוקולד, ריבה, דבש, חמאת בוטנים או כל שילוב אפשרי ביניהם כל יום (השנה יש הזנה בגן של הנסיכה אז כאב הראש נחסך ממני וגם זמן ההכנה בבוקר), הממרח הבא מהווה אלטרנטיבה בריאה וטעימה.


חמאת גרעיני חמניות עם וניל וקינמון (מבוסס על מספר מתכונים מהאינטרנט)

המצרכים:
250 גרם גרעיני חמניות מקולפים טבעיים.
4 כפות שמן חמניות
2 כפיות מחית וניל
3 כפיות קינמון טחון

ההכנה:
חממו תנור ל- 160 מעלות.  פזרו את הגרעינים בשכבה אחידה על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה.  קלו את הגרעינים כעשרים דקות עד שהם זהובים.  תצטרכו לערבב פעם פעמיים במהלך הקלייה כדי להבטיח קלייה שווה.  צננו למשך 10 דקות.

במעבד מזון טחנו את הגרעינים למשך 3-4 דקות, יכול להיות שתצטרכו בעזרת מרית לנקות את הצדדים מדי פעם.  הוסיפו כף שמן כשמעבד המזון ממשיך לעבוד והמשיכו לטחון עד שאתם מגיעים למרקם קרמי (משך הטחינה תלוי בעוצמה של מעבד המזון שלכם, אפשר להוסיף עד 3 כפות שמן נוספות במהלך הטחינה).  הוסיפו את מחית הוניל ואת הקינמון הטחון ועבדו בפולסים עד שאחיד.


הערות והארות:
# את מחית הוניל ניתן להחליף בזרעים משני תרמילי וניל.
# ניתן להוסיף מעט מלח, אני בחרתי שלא לעשות זאת.
# אפשר להוסיף מעט גרידת לימון.
# אפשר להשמיט לחלוטין את הוניל ו/או הקינמון.

תגובות

  1. פעם ראשונה שאני נתקלת בממרח הזה, נראה שבהחלט שווה לנסות!

    השבמחק
  2. עושה רושם של ממרח טעים וברא אבל משמין כדאי לנשות ולאכול מזה במידה לא להגזים ולתת לילדים ונכדים {אים הם לא שמנים אפשר בהחלט }

    השבמחק
    תשובות
    1. רבקה הממרח אכן טעים ובכל מקרה כל דבר כדאי לאכול במידה :-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה