Pets de Nonne או מה עשתה הנזירה


זה מה שעשתה הנזירה, אי אפשר להגיד שלצרפתים אין חוש הומור
פשעתי את הפשע הגדול מכולם או לפחות כך קרה בעיני אחי הצעיר.  איך העזתי להגיע לארוחת שישי בלי משהו מתוק לקינוח? פשוט חוצפה מצידי.  כדי לכפר על הפשע הנתעב הבטחתי לו פיצוי בשבת בבוקר, זאת אומרת בוקר שלו, מה שלרוב האנשים מוכר כצהריים.


זו הייתה גם הזדמנות לנסות מתכון שמצאתי ורציתי להכין לקראת חנוכה.  בעיקרון זה בצק רבוך מטוגן.  מבחינתי אם זה מטוגן זה מתאים לחנוכה.  הגיוני, לא? האמת ששמרתי את המתכון הזה לשיתוף פעולה חנוכתי עם גברת מור, אבל נכון לעכשיו נראה שרק אם לא נתכנן מראש נצליח להיפגש ווידאו קונפרנס ירד מהפרק.


יש מאכלים שרק בגלל השם שלהם בא לי לנסות אותם.  למשל.... או למשל...... או... אתם יודעים למה אני מתכוונת.  התחשק לי לנסות את המתכון הזה שמצאתי בעיקר כי הצחיק אותי התרגום המילולי של השם וגם קלות ההכנה שלו.  לאחר מחקר קצר גיליתי כי מקור הפחזניות הללו הוא באיזור הכפרי של דרום צרפת.  


ההכנה הייתה מהירה אבל מסתבר שהשבוע זה ממש לא השבוע בשבילי להיות בקרבת דברים לוהטים ואני ממש מועדת לפורענות.  נוט טו מייסלף, לא להיות יחפה בקרבת שמן רותח.  בצירוף מקרים מוזר קראתי שוב את ברכת יום ההולדת שהנסיכה הכינה לי בגן לפני שבוע, אחד האיחולים היה אמא אני מאחלת לך שלא תיפצעי.  או שאני תאונה מהלכת בהתהוות או שהנבואה פשוט מגשימה את עצמה.


פחזניות מטוגנות - Pets de Nonne המקור כאן

המצרכים:
100 גרם חמאה חתוכה לקוביות
1 כוס מים (240 מ״ל)
1 כף סוכר
1 כוס קמח
1/2 כפית תמצית וניל
4 ביצים
שמן לטיגון
אבקת סוכר להגשה

ההכנה:
הביאו לרתיחה על אש בינונית גבוהה את החמאה, המים והסוכר.  הנמיכו את האש לבינונית והוסיפו את הקמח.  ערבבו היטב בעזרת כף עץ עד שהבצק ייפרד מדפנות הסיר.  הסירו מהאש.
העבירו את הבצק לקערה וערבבו במשך כדקה כדי לקרר אותו מעט. הוסיפו את תמצית הוניל ואת הביצים אחת אחת, בהתחלה הבצק יראה כאילו הוא לא מתחבר, מלא גושים קטנים ורטוב המשיכו לערבב עד שהוא הופך להיות אחיד ודביק.  אל תוסיפו ביצה אם הקודמת לא נטמעה היטב בתערובת.  כשהבצק מוכן העבירו אותו לשק זילוף, חיתכו את השק בקוטר 2 ס״מ.
חממו שמן בגובה מספר סנטימטרים (לטיגון עמוק), כשהשמן חם זלפו לתוכו פיסות באורך 1 ס״מ, מטגנים אותן עד שהן תופחות ומזהיבות.  אל תזלפו יותר מדי פיסות בצק מאחר והן מתנפחות מאוד ומתמלאות באויר במהלך הטיגון.  מערבבים במהלך הטיגון בעזרת כף מחוררת כדי שהן יזהיבו מכל כיוון.
לאחר הוצאתן מהשמן הניחו על נייר סופג לדקה והעבירו לצלחת הגשה.  כשסיימתם לטגן את כל הבצק תנו לו להתקרר מעט ופזרו מעליו אבקת סוכר.  הגישו מיד.


הערות והארות:
# חשוב לתת לבצק להתקרר מעט על ידי ערבובו לפני הוספת הביצים אם לא בא לכם פחזנית בטעם חביתה מקושקשת.
# אם בא לכם להפעיל מיקסר, אחרי הסרת הבצק מהאש העבירו אותו לקערת מיקסר והשתמשו בוו גיטרה לקירורו והוספת הביצים. 
# במקום שק זילוף ניתן פשוט להעביר לשמן פיסות בצק בעזרת כפית.
# אם בא לכם ניתן לתבל את הבצק עם קינמון או גרידת לימון.

 אה... ודרך אגב אם שכחתי, לאלו שלא דוברים בינינו צרפתית (כמוני למשל), בתרגום עדין לעברית הפירוש הוא נפיחות של נזירה.

תגובות

  1. אחותי נראה קטלני !
    נהנתי לקרוא את הבלוג.. זרם לי בכיף (:
    שבוע טוב ונשיקות

    השבמחק
  2. אוי, זה נראה טוב. מזל שלא הכנו את זה יחד (ומזל שלא האשמת אותי פה קבל עם ובלוג, לרגע חשבתי שזה קורה!), הייתי אוכלת את הכל תוך גג עשר דקות.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה חוסל פחות או יותר בפרק זמן הזה ומצאתי את עצמי שומרת בחירוף נפש שניים כדי שאמא שלי תוכל לטעום מהם.

      מחק
    2. ומי עם מי שהיה במילואים ולא טעם? יפוצה בחנוכה?

      מחק
    3. מי שהיה במילואים יצטרך לחכות לפעם אחרת. לחנוכה יש הפתעה.

      מחק

הוסף רשומת תגובה