אוזני המן חמאה חומה במלית קרם ג'אנדויה ושקדים

כבר שנים שלא טעמתי אוזני המן, ולא, זה ממש לא מטעמי דיאטה. מתישהו במהלך השנים הגעתי למסקנה שאני לא אוהבת אותן.  משהו בחוסר האיזון בין עובי הבצק לכמות המילוי ועוד מספר משתנים כמו התיעוב הקל שיש לי כלפי פרג, פשוט גרמו לי להפסיק לאכול, לקנות או לאפות אותן.

כך פורים מתקרב ואני בשלי, נמנעת מכל אוזן המן שמוצעת לי, מסרבת לשמוע או לטעום, עד שחוויתי הארה. אוקיי זו לא הייתה כזו הארה בסגנון חייזרים חטפו אותי ועברתי חוויה חוץ גופית ועכשיו אני יודעת שהאמת נמצאת אי שם.  זו הייתה יותר הארה בסגנון של בואי נאפה אוזני המן עם כל מה שטעים לך לאחרונה.  אובססיה לא בריאה לחמאה חומה - יש, ג'אנדויה - יש, כל מה שנשאר לי הוא פשוט רק לשלב בין שניהם.

מה זה בכלל ג'אנדויה - זהו שוקולד שמוסיפים לו מחית אגוזי לוז ואף על פי שאולי נזכרתם כרגע בנוטלה אני יכולה להבטיח לכם שהטעם שונה לחלוטין וברגע שתטעמו ממש לא תרצו להפסיק, אני יודעת שאני לא רציתי.  כדי שלא תצטרכו לכתת את רגליכם יותר מדי בחיפוש אחר ג'אנדויה, חברתי לחנות האינטרנטית הנהדרת קמילה - חומרי גלם לאפיה וקוראי הבלוג זכאים להנחה ברכישת ג'אנדויה דרך הקישור הזה.  קמילה היא חנות מקוונת המתמחה בחומרי גלם איכותיים לאפייה ושל המון מוצרים מעולים וביניהם הג'אנדויה. השירות אדיב, המשלוח מהיר והמוצרים מעולים.










אוזני המן חמאה חומה במלית קרם ג'אנדויה ושקדים (כ-36 יחידות בינוניות)

המצרכים

לבצק (המקור לבצק מכאן עם מעט התאמות שלי)
200 גרם חמאה חתוכה לקוביות להכנת החמאה החומה
135 גרם סוכר
1 ביצה בטמפרטורת החדר
1 כפית (5 מ"ל) תמצית וניל
290 גרם (2 כוסות) קמח
קורט מלח
1-2 כפות מים במידת הצורך

למלית:
150 גרם מטבעות ג'אנדויה
80 מ"ל (1/3 כוס) שמנת מתוקה
8 כפות קמח שקדים (שקדים מולבנים טחונים לאבקה)

אופן ההכנה:
מתחילים מהכנת הבצק.
במחבת רחבה ובעלת שוליים גבוהים ממיסים את החמאה על אש בינונית תוך כדי ערבוב מדי פעם עד שהיא מבעבעת ומקציפה. המשיכו לערבב תוך כדי שהחמאה משחימה וריח אגוזי עולה מהמחבת.  היזהרו לא לשרוף את החמאה, היא מוכנה כשיש לה צבע קרמלי ענברי.
העבירו את החמאה החומה לכלי והכניסו למקרר לשעה לצינון. אמורה להתקבל כמות של כ-170 גרם חמאה חומה מוצקת אך עדיין רכה.
מעבירים את החמאה החומה כולל כל המשקעים שהצטברו בכלי לקערת מיקסר עם וו גיטרה. מקציפים את החמאה עם הסוכר עד לקבלת תערובת בהירה ותפוחה.
מוסיפים את הביצה ואת תמצית הווניל ומקציפים עד שאחיד.
מנפים את הקמח והמלח לקערת המיקסר ובמהירות איטית מערבבים עד שהקמח הוטמע ומתקבלים פירורי בצק. מאחדים ביד את הבצק לכדור, אם הוא יבש מדי ולא מתאחד מוסיפים כף או שתיים של מים.
משטחים את הבצק לדיסקית, עוטפים בניילון נצמד ומעבירים למקרר לחצי שעה.
בינתיים מכינים את המלית.
מניחים בקערה את מטבעות הג'אנדויה.
בסיר קטן מחממים את השמנת המתוקה עד לסף רתיחה, מסירים מהאש ושופכים על הג'אנדויה.  ממתינים דקה ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.  מעבירים למקרר לצינון לרבע שעה.  מוציאים ומוסיפים את השקדים הטחונים ומערבבים.  התערובת אמורה להיות מוצקה יחסית.  במידה ולא, מחזירים את המלית לעוד 10 דקות במקרר.

כשהבצק והמלית מוכנים מתחילים להרכיב את אוזני ההמן.
מחממים תנור ל-180 מעלות.
על גבי משטח מקומח קלות מרדדים את הבצק לעובי של כחצי סנטימטר.  באמצעות חותכן קורצים עיגולים בבצק. מניחים מילוי בכמות של ככפית במרכז כל עיגול ומהדקים את הבצק היטב צורת משולש.
מומלץ לעבוד כל פעם עם חצי מכמות הבצק במידה וחם מאחר והבצק רגיש והוא אוהב קור.
מניחים בתבנית אפיה במרווחים של 2 ס"מ ומעבירים למקפיא ל-20 דק'.
אופים את אוזני ההמן 15-20 דקות עד שאוזני ההמן מזהיבות.
מעבירים לצינון מלא בתבנית על גבי רשת.
שומרים בקופסא אטומה בטמפרטורת החדר כשלושה ימים.








תגובות

  1. התמונות מהממות ואוזני ההמן נראות מעולה!
    אני גם לא אוהבת אוזני המן, אבל אם אני מכינה לבד בבית אני מסוגלת לסיים את כולן.

    השבמחק
  2. כמה בא לי! תביאי ביססססס

    השבמחק
  3. היה טעים גם אם לא בצורת אוזן

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה