עוגת גבינה וחמאת בוטנים עם קצפת שוקולד לבן

בכל השנתיים וחצי שהבלוג קיים לא עלה אף מתכון לעוגת גבינה.  בין אם זה בגלל פוביה קלה מכישלון (הצילו העוגה נפלה לייייייייי) או סתם בגלל שלא חשבתי שיש לי מה לחדש.  אז לא, לא המצאתי את הגלגל מחדש ובכל זאת לראשונה בבלוג עולה מתכון לעוגת גבינה במסגרת שיתוף פעולה מקסים עם חברת תנובה לקראת חג השבועות.





ברוח הסיסמה של תנובה לחג, "פשוט טעים - כל מה שצריך בשביל עוגת גבינה מנצחת", הכנתי עוגת שמנת עשירה בטעם עדין של חמאת בוטנים ומעל זילופי קצפת שוקולד לבן - שילוב שבעיניי לא ניתן לעמוד בפניו ומבטיחה לכם, גם שילוב שיהיה אהוב על ילדים.  עוגה שכיף להכין עם ילדים וילדים ייהנו להכין (בהשגחת מבוגר אחראי כמובן).  הראו לי ילד שיתנגד לרסק את הביסקוויטים במערוך, לערבב את כל המצרכים ולבסוף ללקק את הקערה, המרית והמקצף.





בשיתוף הפעולה עם תנובה לקחו חלק גם בלוגריות נוספות שהכינו עוגות גבינה מושחתות ומשגעות שאותן תוכלו לראות בדיוק כאן, במיניסייט שתנובה הקימה לשם כך ויש גם בונוס, סרטוני הדגמה לחלק מן המתכונים.  אז יאללה גשו לעבודה, למה אתם מחכים? חג שבועות שמח והכי חשוב, פשוט טעים.



עוגת גבינה וחמאת בוטנים עם קצפת שוקולד לבן


המצרכים לתבנית בקוטר 24-26 ס”מ:

בסיס ביסקוויטים:
200 גרם פתי בר
100 גרם חמאה

מלית גבינה וחמאת בוטנים:
2 קרטוניות (500 מ”ל) שמנת מתוקה 38%
2 גביעי גבינת שמנת 25% בטמפרטורת החדר
1 גביע (200 מ”ל) שמנת חמוצה (שמנת של פעם 27%)
1 כוס (250 מ”ל) חמאת בוטנים חלקה
1 כוס (250 מ”ל) סוכר לבן
1/3 כוס (80 מ”ל) סוכר דמררה
1 חבילה (80 גרם) אינסטנט פודינג וניל

קצפת שוקולד לבן:
200 גרם שוקולד לבן
1 קרטונית (250 מ”ל) שמנת מתוקה  38% + 1/4 כוס.

אופן ההכנה:

מרפדים תחתית תבנית מתפרקת בנייר אפיה.
במעבד מזון מרסקים פתי בר עד לקבלת פירורים (לחלופין מכניסים את הפתי בר לשקית עטופה במגבת ודופקים עליהם בעזרת מערוך).  ממיסים את החמאה ומוסיפים אותה למעבד המזון.  מעבדים עד לקבלת פירורים רטובים במרקם של חול ים.
מעבירים את התערובת לתבנית, מפזרים אותה בצורה שווה ומהדקים אותה עם היד או עם תחתית כוס ליצירת בסיס.  מעבירים את התבנית למקפיא ומכינים את המלית.
בקערת מיקסר מקציפים שמנת מתוקה עד לקבלת קצפת יציבה מאוד.  מעבירים לקערה ומכניסים למקרר.
באותה קערת מיקסר (אין צורך לשטוף אותה) מערבבים עם וו גיטרה גבינת שמנת ושמנת חמוצה עד לקבלת תערובת אחידה.
מוסיפים לקערה חמאת בוטנים, סוכר לבן, סוכר דמררה ואינסטנט פודינג וניל.  מערבבים במהירות בינונית כשתיים שלוש דקות עד שהתערובת אחידה.
מקפלים את השמנת המתוקה שהקצפנו קודם לכן לקצפת ושמרנו במקרר לתוך תערובת הגבינה בשלושה סבבים.  מוודאים שלא נותרו שבילי קצפת שלא נטמעו בתערובת הגבינה.
מצמידים שקף לעוגה (גבוה מגובה תבנית 24 סטנדרטית) בצמוד לדפנות התבנית מעל הבסיס, לחלופין אפשר לגזור נייר אפיה בהיקף התבנית ובשני סנטימטרים גבוה יותר מגובה התבנית.  ניתן לוותר על השקף  לחלוטים אך קחו בחשבון ששולי העוגה לא יצאו חלקים.
שופכים את מלית הגבינה על בסיס הביסקוויטים, מיישרים ומחליקים את פניה העוגה.
מעבירים למקפיא עטוף בניילון נצמד (שימו לב שהניילון הנצמד לא נוגע בפני העוגה) לפחות עד שהעוגה קפואה לחלוטין או עד שעתיים-שלוש לפני ההגשה.
מכינים גנאש שוקולד לבן.  קוצצים דק שוקולד לבן ומעבירים לקערה עמידה לחום. מביאים 1 קרטונית שמנת מתוקה לסף רתיחה בסיר קטן.  שופכים את השמנת החמה על השוקולד וממתינים כדקה.  מערבבים בעזרת מרית סיליקון את השמנת עם השוקולד עד לקבלת תערובת אחידה.  מכסים בניילון נצמד שמחוררים מעט ומעבירים למקרר למשך הלילה או לפחות לארבע שעות.
מערבבים מעט את הגנאש לאיחוד ומעבירים אותו לקערת המיקסר, מוסיפים את רבע כוס השמנת המתוקה שנותרה ומקציפים עד לקבלת קצפת יציבה.
מוציאים את העוגה מהמקפיא, מפרקים את התבנית ומעבירים את העוגה לצלחת הגשה.  מסירים את השקף במידה והשתמשתם בו ומזלפים או מורחים ביד חופשית את קצפת השוקולד הלבן. מעבירים למקרר להפשרה כשעתיים עד שלוש לפני ההגשה.





הערות והארות:

# מומלץ להכין את העוגה יום לפני ההגשה על מנת שתתייצב.
# תזמנו את זילוף הקצפת 3 שעות לפני ההגשה בדיוק כשאתם מוציאים את העוגה מהמקפיא.  לאחר הזילוף יש להעביר את העוגה למקרר.

תגובות

  1. העוגה מהממת! ושילוב טעמים פשוט מעולה
    אין שום סיבה לפוביות, קדימה עוגות גבינה :)

    השבמחק
  2. אפשר במקום קצפת שוקולד לבן לעשות גנאש שוקולד מריר? מפחדת שזה מתוק מדי...

    השבמחק
    תשובות
    1. ברור שאפשר. העוגה אכן מתוקה אבל המליחות של חמאת הבוטנים מאזנת אותה אבל גנאש שוקולד מריר נשמע מצויין. אני אשמח לשמוע איך יצא

      מחק
  3. אפשר במקום חמאת בוטנים לשים ריבת חלב ?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא ניסיתי, אני מאמינה שכן. ספרי לי אם ניסית. בהצלחה

      מחק

הוסף רשומת תגובה