גלידת היער השחור ללא מכונה


האובססיה הקלה שפיתחתי לגלידות וארטיקים תוצרת בית הקיץ הזה עלתה שלב עם הגלידה הזו שמשלבת טעמי וניל, שוקולד ודובדבנים. בצורה מפתיעה, יצאתי מגדר הרגיל להעלות את המתכון כשהדובדבנים עדיין בעונה, בניגוד להרגלי משנים קודמות ועל כך בלבד אני ראויה לציון לשבח.

גלידת היער השחור ללא מכונה:

המצרכים:

1 מיכל שמנת מתוקה להקצפה
1 כפית תמצית וניל
1 שמנת מתוקה להקצפה בטעם שוקולד
1 פחית חלב מרוכז
250 גרם דובדבנים מגולענים
1/4 כוס סוכר
50 גרם שוקולד מריר קצוץ דק

אופן ההכנה:

מניחים בסיר דובדבנים, סוכר ו-2 כפות מים. מביאים את הפרי לרתיחה, מנמיכים את האש וממשיכים לבשל את הדובדבנים תוך כדי ערבוב עד שהדובדבנים רכים והסירופ מסמיך, 12-15 דקות. מעבירים את הדובדבנים עם הסירופ לקערה ושומרים במקרר עד שמצטנן, בערך כשעה.

כשהדובדבנים קרים, מקציפים שמנת מתוקה ותמצית וניל עד לקבלת קצפת יציבה ביותר, מוסיפים חצי מכמות החלב המרוכז (אם יש לכם משקל, ממליצה לשקול) ומקפלים עד שהתערובת אחידה לגמרי ואין שבילים של חלב מרוכז. שומרים במקרר.

מקציפים את קצפת השוקולד עד לקבלת קצפת יציבה ביותר, מוסיפים את יתרת החלב המרוכז ומקפלים עד שהתערובת אחידה ואין שבילים של חלב מרוכז. בעדינות מקפלים את השוקולד המריר הקצוץ (שומרים חופן לזרות מעל הגלידה) לתערובת.

מרכיבים את הגלידה. מסדרים חצי מכמות גלידת השוקולד וגלידת הווניל לסירוגין בשכבה התחתונה בתבנית שהכנתם מראש, מפזרים מעל מחצית מכמות הדובדבנים ועוברים עם סכין כדי ליצור שיוש. ממשיכים עם שארית גלידת הווניל והשוקולד, מפזרים מעל את יתרת הדובדבנים, עוברים עם סכין ליצור שיוש. מפזרים מעל את השוקולד קצוץ שהשארתם בצד. מכסים ומעבירים למקפיא לשש שעות לפחות, עדיף למשך לילה שלם.


תגובות