ברוסקטה גבינה בולגרית מוקצפת עם פירות קיץ


איך שהקיץ מגיע והטמפרטורות מתחילות לטפס, הגוף שלי נכנס לתרדמת קיץ שתסמיניה הם תנור אפיה מושבת כמעט לגמרי מבחירה, נשנושים שלא דורשים חשיבה יתרה, משקאות צוננים ליד הבריכה וחלומות בהקיץ שאני שוב ביוון.

אז כשקיבלתי לקראת סוף השבוע צידנית מלאה בגבינות החדשות של "פיראוס", גבינת שמנת על בסיס יוגורט יווני וגבינה בולגרית במרקם מעודן, היה לי ברור שסוף השבוע הקרוב הולך להיות חלום בהקיץ אחד ארוך.

בתפריט שתי מנות המבוססות על הגבינות הללו, שלעניות דעתי האישית הן מהמוצלחות שיצא לי לטעום. מתכון אחד עלה באתר "השף הלבן" ותמצאו אותו כאן.

מגישה לכם פה את המתכון השני שמשלב את כל מה שאני אוהבת, לחם קלוי קלות, גבינה מוקצפת ופירות קיץ טריים ועסיסיים.



ברוסקטה גבינה בולגרית מוקצפת עם פירות קיץ:

המצרכים:

1 קופסה (250 גרם) גבינה בולגרית 16% במרקם מעודן פיראוס
90 גרם גבינת שמנת על בסיס יוגורט יווני פיראוס
בגט לבן/בגט מקמח מלא פרוס לפרוסות בעובי 1 ס"מ
שמן זית
פירות קיץ - תאנים, אפרסקים לבנים, קוביות עגבניות
בלסמי מצומצם, דבש ובזיליקום קצוץ להגשה

אופן ההכנה:

מחממים תנור ל-200 מעלות.
מכינים את הבולגרית המוקצפת.
במעבד מזון שמים גבינה בולגרית וגבינת שמנת על בסיס יוגורט יווני.
מעבדים 4-5 דקות, מנקים את הצדדים אם יש צורך, עד לקבלת ממרח חלק וקרמי.
מעבירים לכלי ושומרים במקרר עד להגשה.
מורחים את פרוסות הבגט בשמן זית ומניחים אותן על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה כאשר הצד המרוח בשמן זית מונח כלפי מטה.
אופים את פרוסות הבגט 4-5 דקות ומוציאים מן התנור.
הופכים את פרוסות הבגט בזהירות כך שהצד המרוח בשמן זית יהיה כלפי מעלה ומצננים.
להגשה - מורחים בנדיבות בולגרית מוקצפת על כל פרוסת בגט. מניחים מעל פרוסות תאנים, אפרסקים, קוביות עגבניות או כל פרי קיץ אחר שמתחשק לכם, למשל נקטרינות, אגסים בשלים או תותים בעונה. מזלפים מעל מעט בלסמי מצומצם או דבש ומעטרים בבזיליקום קצוץ או אפילו נענע קצוצה.


גילוי נאות - הגבינות ניתנו להתנסות, הדעות הן שלי בלבד

תגובות