עוגת שוקולד ויין אדום טבעונית

הפוסט הכי פופולרי בבלוג נכון להיום הוא הפוסט של המאפינס הטבעוניים (תודות כנראה לכמות ההולכת וגדלה של אנשים שאימצו את הטבעונות כאורח חיים או לחלופין חוסר במתכונים מתוקים טבעוניים).  איכשהו מצב זה, כפי שסיפרתי לא מזמן לבלוגרית עמיתה, גרם לי ליחסי אהבה - שנאה עם הפוסט.



אל תשאלו למה.  בעצם אתם יכולים לשאול, אני לא בטוחה שאני מסוגלת לענות.  ככה, תהיה התשובה הראשונה שתקבלו ממני, תשובה שאסורה בתכלית האיסור בבית המטורללת.  התשובה השניה תהיה שבעיני יש כל כך הרבה מתכונים נפלאים אחרים בבלוג והם לא מקבלים מספיק תשומת לב לטעמי.



עכשיו אתם בטח תוהים לעצמכם, אם ככה אז למה לפרסם מתכון טבעוני נוסף והפעם לעוגה? טוב, כאן התשובה כבר תהיה הרבה יותר נחרצת והחלטית.  מזוכיזם טהור בהתגלמותו, אין לי כל ספק.  כפי שאומרים if you can't beat them, join them ולא, ממש לא משתמע מזה שאני מתכוונת להפסיק לאכול מוצרים מן החי.



עכשיו אחרי שבלבלתי אתכם, התשתי אתכם ושלוש הפסקאות העליונות נדמות לכם ככתובות במונגולית עתיקה אני רק אציין שהמתכון לעוגה משך את עיני בגלל הפשטות שלו והמרכיבים שלו.  מה יכול להיות לא טוב בעוגת שוקולד ועוד אחת כזו שמשלבת יין (בשלב זה כבר בטח הבנתם שפוטנציאל לאלכוהוליזם כנראה כן יש לי ;-) ).  אחרי שאפיתי את העוגה היא התגלתה כטעימה ועסיסית במיוחד עם טעם ברור של יין.  זה שהיא טבעונית הוא פשוט צירוף מקרים. 



עוגת שוקולד ויין אדום טבעונית (המקור כאן)

המצרכים:
2 כוסות קמח מלא
1/2 כוס קקאו
1/2 1 כפיות סודה לשתיה
1 כוס סוכר קנים
7 כפות (105 מ״ל) שמן זית
1/3 כוס ריבה
1/3 1 כוסות יין אדום
1/2 1 כפיות תמצית וניל
קקאו לקישוט (אופציונלי)

ההכנה:
חממו תנור ל - 150 מעלות.
שמנו תבנית מתפרקת בקוטר 20 ס״מ בשמן זית ואבקו אותה בקקאו.  היפכו את התבנית וטיפחו עליה להסרת עודפי קקאו (רצוי מעל הכיור).
לקערה אחת נפו קמח, קקאו, סודה לשתיה וסוכר.  ערבבו היטב עד שאחיד בעזרת מזלג.
בקערה שניה ערבבו בעזרת מטרפה שמן זית, ריבה, יין אדום ווניל.
שפכו את החומרים הרטובים לקערת היבשים וערבבו בעזרת לקקן רק עד שאחיד.
אפו למשך 50-60 דקות או עד שקיסם שמוחדר לאמצע העוגה יוצא נקי.
צננו על גבי רשת עד שהעוגה מתקררת לפני הוצאתה מהתבנית.
העבירו לצלחת הגשה ופזרו מעט קקאו מעל.



הערות והארות:
# במתכון המקורי הכמויות מתאימות לתבנית בקוטר 16 ס״מ.  אני הגדלתי את הכמויות בהתאם לקוטר התבנית הכי קטנה שמצאתי כדי שהעוגה תצא גבוהה.  אם תשתמשו בתבנית בקוטר גדול יותר מ-20 ס״מ קחו בחשבון שהעוגה תצא נמוכה יותר.
# ריבה - במתכון המקורי היא משתמשת בריבת תות, אני מצאתי אצלי במקרר רק ריבת דובדבנים ועשיתי בה שימוש.  אני מתארת לעצמי שגם ריבת פטל, אוכמניות או כל פרי יער אחר יהלמו את היין האדום.
# מאחר ואין הרבה רכיבים בעוגה הטעם שלהם מאוד מודגש אז אני ממליצה לכם להשתמש בקקאו, בשמן זית איכותי וביין אדום שטעימים לכם.  אני השתמשתי באלון של יקב הרי גליל שהוא תערובת של קברנה סוביניון, סירה, פטיט ורדו וקברנה פרנק.  במקרה היה לי בקבוק פתוח שנותרו בו עוד כוס ושליש ושלוק אחרון נוסף בשבילי.
# אם תרצו להשמיט את האלכוהול מהמתכון תוכלו להחליף את היין בכמות שווה של מיץ ענבים או אפילו קפה חזק (כמובן ללא חלב).
# אתם מוזמנים לשפוך על העוגה גנאש שוקולד, להגיש עם ריבה בצד או לפזר אבקת סוכר במקום קקאו. בעיני היא נהדרת כמו שהיא.

תגובות

  1. העוגה נראית שווה ביותר, תנוסה בקרוב מאוד .

    השבמחק
    תשובות
    1. היי קרן, אני אשמח לשמוע איך יצא לך וגם לראות תמונה (תוכלי להעלות לדף הפייס של הבלוג) :-)

      מחק
  2. אפשר עם קמח לבן?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשר להחליף בקמח לבן או להחליף חצי כמת בקמח לבן. אני אשמח לשמוע איך יצא.

      מחק
  3. אשמח להשמיע!:)
    השאלה אם כמות הנוזלים לא משתנה, בדר"כ קמח מלא דורש יותר נוזלים

    השבמחק
    תשובות
    1. מאחר וניסיתי את העוגה אך ורק עם קמח מלא אין לי תשובה חד משמעית, אני ממליצה לך להתחיל עם כוס יין אחת ובמידת הצורך להוסיף את השליש הנוסף. שימי לב גם לזמן האפיה שיכול להשתנות. בהצלחה

      מחק
  4. הי פנפן!
    יש תחליף לריבה? אני רוצה להכין ואין בבית:(

    השבמחק
    תשובות
    1. היי לך, לא מצליחה לחשוב על תחליף הולם לריבה, חוץ מלקפוץ לקנות או אולי לנסות ולותר עליה, רק שהעוגה תאבד מהעסיסיות שלה כנראה. אולי להחליף בכמות שווה של רסק תפוחים טבעי. ספרי לי מה עשית בסוף ואיך יצא :-)

      מחק
  5. הכנתי עם קמח כוסמין ויצא ממש טעים! תודה! אני רוצה להכין לילדים, בלי יין. מה כדאי לשים במקום?

    השבמחק
    תשובות
    1. היי זואי, בחלק של ההערות מוצעים תחליפים ליין. בכל מקרה, אם נשאר לך תירוש מפסח זה הזמן להשתמש בו :-)

      מחק

הוסף רשומת תגובה