סקונס כפריים במחבת

מי שם לב למוטיב חוזר בפוסטים האחרונים? כולם ללא אפיה.  כן, כן, אני עדיין ללא תנור.  גם אתם רואים את האירוניה שבדבר? בלוג שמתרכז בעיקר באפיה ללא כל יכולת לאפות.

אז עד שיהיה לי שוב תנור (מקווה שמהר) אני מכריזה על ייסודה של פינה חדשה בבלוג: איך שורדים בלי תנור אפיה ובכל זאת מצליחים להיות יצירתיים ועל הדרך מספקים את הצורך הבלתי נשלט לאפות כל הזמן ותוך כדי גם להאכיל את הנסיכה או בקיצור, הישרדות - גרסת המטורללת.


סקונס כפריים במחבת (המקור כאן עם שינויים שלי)

המצרכים:
1 כוס קמח מלא
2 כפיות אבקת אפיה
20 גרם חמאה חתוכה לקוביות קטנות
1/2 כפית מלח
30 גרם גבינה קשה מגורדת
1/4-1/2 כוס חלב

ההכנה:
נפו את הקמח, אבקת האפיה והמלח לקערה.
הוסיפו את החמאה ושפשפו בין הידיים עד לקבלת פירורים.
הוסיפו את הגבינה וערבבו.
הוסיפו את החלב בהדרגה עד לקבלת בצק רך.  יכול להיות שלא תשתמשו בכל החלב.
עצבו את הבצק לכדור ועל משטח מקומח רדדו אותו לעובי 1.5 ס״מ.
חתכו את עיגול הבצק לשמונה משולשים.
חממו על אש בינונית מחבת בעל תחתית עבה.
כשהמחבת לוהטת שמנו מעט בעזרת תרסיס שמן.
העבירו את המשולשים למחבת באותו סדר שבו הם חתוכים.
אפו עד שהסקונס זהובים ואפויים באמצע בערך 3-4 דקות מכל צד.
הגישו חם ישר מהמחבת.


הערות והארות:
# אני השתמשתי בגבינת פקורינו אבל גם פרמזן או צ׳דר יעשו כאן את העבודה.
# השתדלו לעבד את הבצק כמה שפחות אחרת הסקונס יצאו קשים.

תגובות

  1. שלום! הפגישו אותי עם הבלוג המקסים שלך היום, ואני מוכרח להגיד שכל מתכון ומתכון שעברתי עליו נראה נהדר ומדויק. הבלוג מושקע מאוד, ואני בהחלט אחזור למתכונים חדשים ואעבור על מתכונים ישנים.

    לי, לפחות, החזרת את החשק לחזור למטבח.

    (:

    השבמחק
    תשובות
    1. שמחה שהחזרתי לך את החשק לחזור למטבח ומקווה שתנסה מתכונים מהבלוג ותשתף אותי 😃

      מחק
  2. נראה כל כך טעים! ופשוט מושלם לארוחת ערב!
    הייתי אומרת שאני אנסה את זה הערב, אבל אני במוד העצלן שלי אז כנראה ששוב אסתפק בקורנפלקס.
    בכל מקרה אני אשמור את זה ליום פחות עצלן :)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה