חרדל ביתי מאפס

״המקרר שלך כל כך עמוס ואין בו כלום״, זו התלונה העיקרית של אבא שלי כל פעם שהוא פותח אצלי את המקרר.
זה לא שאין בו כלום יש בו הרבה מאוד דברים, בעיקר כל הניסיונות שלי להכין הכל מאפס. בקבוק וודקה מלפפונים ובזיליקום תוצרת בית, קטשופ תוצרת בית, למון קארד תוצרת בית, גבינת לבנה תוצרת בית, ריבות שונות תוצרת בית, מיונז תוצרת בית, תותצ'לו תוצרת בית, שזה כמו לימונצ'לו רק עם תותים, אני חושבת שהרעיון די ברור וכל אלו ניתנו בעבר במתנה לבני המשפחה, בין אם במשלוחי מנות ובין אם כמתנות לחגים השונים וזה לא נגמר רק באוכל הצורך שלי להכין הכל מאפס, זה ממשיך גם בסבונים ושפתוני לחות ביתיים, עובר דרך נרות עבודת יד וכרטיסי ברכה ובערך כל פרויקט "עשה זאת בעצמך" שמצליח לרגש אותי באותו הרגע.
תאהבו אותי, תשנאו אותי, תצחקו עליי מאחורי הגב, לרוב אני אעדיף להעניק לאנשים מתנות שהכנתי בעצמי והניסוי האחרון שלי שיוענק במסגרת משלוחי המנות לבני המשפחה הוא חרדל ביתי.
היופי בחרדל ביתי הוא שהוא כל כך פשוט להכנה ואפשר לשחק ברמת החריפות, במגוון הטעמים, במרקם ובצבעים שלו. חרדל וויסקי ודבש, יש, חרדל בירה ועשבי תיבול יש ויש. האפשרויות הן אין סופיות, חרדל משמשים או תאנים -למה לא, לא בא לכם אלכוהול בחרדל שלכם, אין בעיה בכלל, אתם אלו שקובעים מה נכנס לאוכל שלכם בהתאם למה שאתם אוהבים.
אחרי שקרעתי את הרשת בחיפושים וקראתי כל מתכון אפשרי שמצאתי ועשיתי מספר ניסיונות הגעתי לנוסחה הבאה, על כל כוס זרעי חרדל צריך כוס נוזל שחצי ממנו הוא חומץ כלשהו (יין לבן, הדרים, תפוחים) וחצי הוא נוזל כגון מים, וויסקי, בירה או סיידר למשל. זרעי החרדל באים בשלושה צבעים, צהוב חריפות עדינה, חום חריפות מתונה ושחור חריף מאוד. מומלץ להשתמש לפחות בחצי כוס זרעי חרדל צהוב שדרך אגב נטחן טוב יותר כך שאם אתם רוצים חרדל חלק השתמשו רק בחרדל צהוב. לחרדל גרגירים השתמשו בשילוב של חרדל צהוב וחום או שחור אם אתם אוהבים חרדל חריף במיוחד. את התוספות מוסיפים לאחר השריה של 24 שעות של זרעי החרדל שבמהלכם הם סופחים את כל הנוזלים שהם הושרו בו. במהלך הטחינה מוסיפה את הדבש או עשבי התיבול או כל דבר שעלה בדעתכם. החרדל מאוד מריר לאחר הטחינה שלו ויש להמתין בין 24 ל-48 שעות עד שהוא מוכן.
mustard 2
חרדל וויסקי ודבש ביתי:
1/2 כוס זרעי חרדל צהוב
1/2 כוס תערובת של זרעי חרדל חום ושחור
1/4 כוס וויסקי (כזה שאתם אוהבים לשתות, אני השתמשתי בגלנפידיך 12 כי זה היחידי שהיה לי בבית באותו הזמן)
1/4 כוס מים
1/2 כוס חומץ תפוחים
1/4 כוס דבש או יותר לפי טעמכם
אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את זרעי החרדל עם הנוזלים, מכסים בניילון נצמד ומניחים בצד בטמפרטורת החדר למשך 24 שעות עד שזרעי החרדל סופחים את כל הנוזלים.
לאחר 24 שעות מעבירים את זרעי החרדל למעבד מזון, מוסיפים את הדבש ומעבדים במשך כ-3-4 דקות. טועמים (זהירות מריר), מוסיפים דבש אם רוצים מתיקות גבוהה יותר.
מעבירים את החרדל המוכן לצנצנת מעוקרת ושומרים במקרר.
mustard 1

תגובות