טארט שמן זית, יוגורט ותאנים

להגיד ששהייה בחיק הטבע זו לא כוס התה שלי זה אנדרסטייטמנט, לא שאני מחדשת משהו למי שמכיר אותי, אבל די הפתעתי את עצמי כשההורים שלי שאלו אותי אם אני מעוניינת לבוא איתם בשבת בבוקר לקטיף תאנים ועניתי בחיוב.  אני חושבת שגם הם היו מופתעים.

 
״אני מעדיפה לשלם 30 ש״ח לקילו תאנים ולא לבוא פעם נוספת״, זו הייתה המסקנה המאוד נחרצת שלי אחרי 10 דקות טיפוס בדרך הכי קוצנית שניתן היה למצוא, כאילו אבא שלי אמר לעצמו אוקיי כאן יש קוצים אז זו הדרך הנכונה.  ההחלטה שלי להגיע עם סנדל שטוח ולא עם הפלטפורמות הקבועות שלי היוותה חצי נחמה לנוכח העובדה שלא הפסקתי להידקר בכפות הרגליים.  מסביב רק קוצים, הרבה מאוד קוצים, כבר ציינתי שהיו קוצים?
 

הדבר היחיד שניחם אותי הוא שבדמיוני ראיתי שורות של עצי תאנה עם שבילים מסודרים ביניהם, עמוסי פירות עסיסיים שרק מחכים להיקטף, בפועל מצאנו הר טרשים שבקושי התאושש מהשרפה שעבר לפני מספר שנים עם חמישה עצי תאנה מפוזרים שרוב פירותיהם עדיין לא הבשילו במפתיע, או שלא, והקביעה החד משמעית של אבא הייתה שהיינו צריכים להגיע עוד שבועיים.

 
איכשהו הצלחנו לקטוף שתי שקיות (מה שנשאר אחרי שגם נשנשנו תאנים על הדרך) מלאות פרי שהמתיקות שלו היוותה פיצוי כמעט מושלם לחוויה שלא תחזור על עצמה לעולם אם זה תלוי בי ורק חיכינו להגיע הביתה, אבא כדי להכין את ליקר התאנים וריבת התאנים הקבועים שלו ואני להכין מאפה כלשהו.

אחרי נבירה ארוכה בפינטרסט משך את עיני המתכון הזה (שלקוח מתוך ספר הבישול היהודי הבריא מאת מייקל ואן סטרטן) שזמינות וקלילות החומרים שבו שבו אותי.  עם מעט שינויים זו התוצאה.

 
טארט שמן זית, יוגורט ותאנים (תבנית פאי מרובעת מתפרקת 23*23 ס״מ)

המצרכים:

לבצק:
250 גרם קמח
200 מ״ל שמן זית
1 כפית קינמון
1 ביצה
1 כף סוכר חום

למלית:
12-15 תאנים (תלוי בגודל התאנים)
2 גביעי יוגורט יווני (260 מ״ל)
1/2 כוס שמנת מתוקה
4 כפות דבש
1/2 כפית קינמון

אופן ההכנה:

שימו את כל חומרי הבצק במעבד מזון.  עבדו כשתי דקות עד לקבלת גושי בצק.
שטחו לדיסקית, עטפו בניילון נצמד ושימרו במקרר לפחות שעה.
חממו תנור ל-180 מעלות. 
הניחו את דיסקית הבצק (אחרי שהסרתם את הניילון הנצמד) בתבנית ובעזרת כף עץ או הידיים שטחו אותו בצורה שווה על התחתית והשוליים.
חוררו את הבצק בעזרת מזלג והקפיאו למשך 15 דקות.
הוציאו את הבצק מן המקפיא הניחו עליו נייר אפיה ומעל קטניות או משקולות אפיה למטרת אפיה עיוורת.
אפו 10-15 דקות את הבצק, הוציאו מן התנור, הסירו את נייר האפיה והקטניות ואפו עוד 5 דקות.
חצו את התאנים לאורכן.
בקערה נפרדת ערבבו את שאר חומרי המלית.
סדרו את התאנים על הבצק החצי אפוי שפכו מעל את המלית בצורה שווה.
אפו למשך 50-60 דקות עד שהמלית מתייצבת.
צננו על רשת.
הגישו פושר או בטמפרטורת החדר.
 

תגובות