חלב קשיו ביתי בשלושה טעמים

אני לא אוותר על הקפה שלי.

גם אם זה במחיר של להכין חלב קשיו לבד בבית מההתחלה.

לא, לא הפכתי לטבעונית, רחוק מכך. כמויות החלב והשמנת שזורמים תחת ידי היו יכולים להעלות את מפלס הכנרת בכמה סנטימטרים נוספים.

פשוט, אנשים טובים, זאת אומרת גיסי שייבדל לחיים ארוכים שאותו אני אוהבת כמו האח שמעולם לא היה לי, סליחה יש לי בעצם שניים כאלו, כבר מספר פעמים זרקו לכיווני את הרעיון להימנע ממוצרי חלב כדי להיפטר מהאלרגיות המטורפות שתוקפות אותי מדי פעם.

ברור שהתגובה הראשונית שלי הייתה, מה השתגעת?!?! זו גם הייתה התגובה השנייה, השלישית, המאה ולמעשה זה נמשך עד היום כל פעם שהוא רואה שצריכת הטישו שלי מאיימת להכחיד עוד יער גשם באמזונס.  למזלי הוא לא קורא את הבלוג שלי, אז הוא לעולם לא יידע, ובאמת שאין צורך שתרוצו ותספרו לו, שדי הקשבתי לו ואמנם לא הפסקתי לצרוך מוצרי חלב אבל כן הפחתתי בצריכה שלהם.

וכשאני אומרת הפחתתי אני מתכוונת לזה שכוס קפה אחת ביום מתוך הטריליון שנכנסות לי לגוף במהלך היום, טוב אם נדייק אז שלוש או ארבע, אני שותה עם חלב מהצומח.  ומדי פעם גם את קערת הדגנים אני זוללת עם חלב קשיו וזה לא רע בכלל.

ניסיתי חלב סויה קנוי, הכנתי גם חלב שקדים מספר פעמים, אך בעיני הם פחות מוצלחים.  עם חלב הקשיו הצלחתי לפתח מערכת יחסים קצת יותר ארוכת טווח.  הנסיכה הפרטית שלי לעומת זאת שומעת חלב קשיו וגם אם זה יהיה הדבר האחרון בבית לשתות או לאכול את הדגנים שלה איתו היא תעדיף למות מצמא ולגווע ברעב.  ובדיוק בשבילה הכנתי חלב קשיו בטעמים, וזה עבד, כמו קסם זה עבד וכשנגמר היא ביקשה עוד.

המתכון לחלב הקשיו מבוסס על עשרות מתכונים שרצים ברשת והשוני ביניהם הוא מזערי.  זו הנוסחה שהכי עובדת בשבילי.


ואחרי שיר ההלל לחלב קשיו שקראתם בשורות למעלה, שיר הלל לחורף לא יהיה בפוסט הזה.  אם כבר אז אני שופעת בקיטורים על האור הלא מוצלח שגרם לי לצלם תמונות לא מוצלחות ששום עריכה לא תושיע אותן שלרגע גרמו לי להרהור שני האם להעלות את הפוסט הזה ולכן הוא עלה מספר ימים מאוחר יותר ממה שתכננתי.  הפוסט הזה עולה למרות העוול המשווע שהתמונות עושות לו בעיקר עבור הקוראת הבודדה או אולי הקורא הבודד שביקשו מאוד יפה מתכון לחלב קשיו בפוסט על הדונאטס הורצ׳טה. אז הפוסט הזה הוא עבורכם וכדאי מאוד שתכינו ותביאו הוכחות מצולמות.


חלב קשיו בסיסי

המצרכים:
1 כוס קשיו טבעי (לא קלוי)
2 כוסות מים
2 כוסות מים מסוננים או מינרלים + 2 כוסות מים מסוננים נוספות

אופן ההכנה:
משרים 1 כוס קשיו עם 2 כוסות מים שעתיים עד ארבע שעות במקרר.
מעבירים את הקשיו למסננת ושוטפים במים עד שהמים יוצאים נקיים ולא עכורים.
מעבירים את הקשיו השטוף לבלנדר ומוסיפים 2 כוסות מים מסוננים. טוחנים כשתי דקות. מתחילים במהירות נמוכה ובדקה האחרונה טוחנים במהירות הכי גבוהה.
מוסיפים את 2 כוסות המים הנותרות ומעבדים דקה נוספת.
מתקבלת כמות של כ-5 כוסות חלב קשיו.
מצננים לפחות שעה לפני הגשה.
מנערים/ מערבבים לפני ששותים.
שומרים במקרר 4-5 ימים.



חלב קשיו בטעם וניל ומייפל

המצרכים:
2 כוסות חלב קשיו בסיסי
2 כפות מייפל אמיתי
1 כפית תמצית וניל איכותית
קמצוץ מלח ( אל תוותרו)

אופן ההכנה:
מעבדים את כל המצרכים בבלנדר כדקה במהירות גבוהה.
מצננים לפחות שעה לאיחוד טעמים לפני הגשה.
מנערים/מערבבים לפני ששותים.
שומרים 4-5 ימים במקרר.








חלב קשיו בטעם תות

המצרכים:
2 כוסות חלב קשיו בסיסי
4-6 תותים (בהתאם לגודל שלהם) שטופים וללא החלק הירוק
2 כפות סירופ אגבה

אופן ההכנה:
מעבדים את כל המצרכים בבלנדר כדקה במהירות גבוהה.
מצננים לפחות שעה לאיחוד טעמים לפני הגשה.
מנערים/מערבבים לפני ששותים.
שומרים 4-5 ימים במקרר.








חלב קשיו בטעם מוקה

המצרכים:
2 כוסות חלב קשיו בסיסי
2-3 כפות סירופ אגבה (תלוי כמה מתוק אתם אוהבים)
2 כפות קקאו
1 כפית אבקת אספרסו/אבקת קפה נמס

אופן ההכנה:
מעבדים את כל המצרכים בבלנדר כדקה במהירות גבוהה.
מצננים לפחות שעה לאיחוד טעמים לפני הגשה.
מנערים/מערבבים לפני ששותים.
שומרים 4-5 ימים במקרר.





הערות והארות:
# בניגוד לחלב אגוזים אחר (חלב שקדים למשל), חלב קשיו לא צריך סינון במידה ויש לכם בלנדר חזק.  אם אתם לא בטוחים שכל הקשיו נטחן היטב עדיף שתסננו.
# חלב הקשיו מסמיך בקירור וגם מעט מתפרק ולכן יש לערבב או לנער לפני השימוש.
# אפשר לחמם אותו מעט ואז להקציף אותו בדיוק כמו חלב אם אתם אוהבים חלב מוקצף עם הקפה שלכם.

תגובות