כדורי קוקוס מושלגים

אני בלוגרית אוכל!!! מי אני? כן מסתבר שאני.  נעים מאוד, אני פנפן ואני בלוגרית אוכל, בהתהוות.

כשמור ממורקייק שגם חברה בצוות מנטקה פנתה אלי ושאלה אותי אם אני רוצה לקחת חלק בפרוייקט חדש של מנטקה - אתר הקונדיטוריה הישראלי היססתי לרגע.  טוב זה שקר מוחלט, לקח לי בדיוק אלפית שניה להחליט שאני רוצה להשתתף, רק אחר כך כבר הגיעו ההתלבטויות, החששות, ולבסוף הפניקה ההיסטרית (מור תודה על התמיכה ועל כך שלא הוצאת נגדי צו הרחקה ;-)).

כל חודש, בלוגרי האוכל המשתתפים בפרוייקט, שקיבל השראה מפרוייקטים דומים ברחבי העולם, יקבלו אתגר בדמות חומר גלם אחד והם יצטרכו ליצור מנה בכיכובו.  חומר הגלם הראשון שנבחר הוא... קבלו אותו בתרועות.... טם טם טם טם (זה החיקוי הגרוע שלי לתופים).... קוקוס!!!


מבחינתי זו הייתה הזדמנות טובה להכין סוף סוף את כדורי הקוקוס המושלגים שיושבים לי ברשימת הטו דו ליסט כבר כמה וכמה חודשים, ומאז שקיבלתי שמן קוקוס מהטבעוני היחידי שאני מכירה אני מתכננת להכין לו אותם.  לא היה לי ספק שהכדורים הללו יתאימו לפרוייקט הנוכחי.  אם חומר הגלם המרכזי צריך להיות קוקוס, מה יכול להיות יותר טוב ממתכון שמורכב מקוקוס טחון, שמן קוקוס וחלב קוקוס ועוד כמה דברים טובים.  אמנם לקרוא לזה אפייה יהיה קצת יותר מסובך מאחר ואף תנור לא נפגע או בכלל היה מעורב בתהליך ההכנה, והמכשיר החשמלי היחידי שהפעלתי היה מעבד המזון אבל המתכון קיבל אישור ויצא לדרך.


כהרגלי בקודש ולמרות התראה די ארוכה של כחודש הצלחתי לדחות את ההכנה כמעט לרגע האחרון.  במהלך ההכנה כמעט ונשברתי כי על פי המתכון המקורי שלפיו עבדתי הקוקוס הטחון אמור להיות מעובד עם שמן קוקוס עד לרמה של כמעט ממרח ולא משנה כמה טחנתי לו את הצורה לא הצלחתי להגיע למרקם ממרחי ומאחר וחסתי על חייו של מעבד המזון שלי החלטתי להתקדם עם המתכון בצורה קצת שונה.  דבר נוסף שכמעט גרם לי להפסיק באמצע או יותר מדוייק לקראת הסוף היה שלב הפיכת העיסה לכדורים כפי שמשתמע משמו של המתכון.  חדי הראיה שביניכם יוכלו להבחין שהכדורים שלי קצת מאותגרים גיאומטרית (וכן, כאן בהחלט הפרפקציוניזם החולני שלי מרים את ראשו המעוות).

התוצאה בסופו של דבר הייתה מוצלחת אם לשפוט לפי הבחור שקיבל אותם לניסיון, אני חושבת ששיחקה גם לידיי העובדה שהוא ממש אוהב קוקוס לדבריו.  נסיינית אחרת התלוננה שהכדורים יותר מדי קוקוסיים לטעמה, הפלא ופלא.... מעלה תהיות הייתי אומרת.  והנסיכה, כרגיל אוכלת כל מה שאמא מכינה.

ואני? אני גיליתי בלוגרי אוכל נפלאים שלא הכרתי עד כה וממליצה לכם בחום רב לקרוא גם את הפוסטים שלהם במסגרת הפרוייקט.  דבר נוסף שגיליתי על עצמי הוא שקוקוס הוא לא כוס התה שלי.


כדורי קוקוס מושלגים (המקור כאן)

המצרכים:
3/4 1 כוסות קוקוס טחון מחולקות לכוס ול-3/4 כוס
2 כפיות (בהריון) שמן קוקוס, מומס
3 כפות סירופ מייפל
2 כפות חלב קוקוס
1 כפית תמצית וניל
1/2 כפית קינמון טחון
1/8 כפית אגוז מוסקט טחון
1/8 כפית מלח

ההכנה:
במעבד מזון, שימו כוס אחת של קוקוס טחון יחד עם שמן הקוקוס ועבדו בערך כחמש דקות במהירות גבוהה תוך ניקוי הצדדים מדי פעם.
הוסיפו את סירופ המייפל ועבדו עוד כחמש דקות נוספות  תוך ניקוי הצדדים מדי פעם.
הוסיפו את חלב הקוקוס, הוניל, הקינמון, אגוז המוסקט והמלח ועבדו עד לקבלת תערובת אחידה.
הוסיפו חצי כוס + 2 כפות קוקוס טחון (היתרה היא לגלגול הכדורים) ועבדו בפולסים עד לקבלת תערובת אחידה.
צרו כדורים מהתערובת לפי הגודל הרצוי לכם וגלגלו את הכדורים בקוקוס הנותר.
קררו בערך כשעה עד להתייצבות.
הגישו בטמפרטורת החדר.


הערות, הארות וסתם טענות:
# כפי שרמזתי למעלה, התקשיתי להגיע לרמת ממרח אז פשוט טחנתי את הקוקוס כמה שיותר זמן והוספתי את המייפל עד שקיבלתי משהו שמתקרב לכך.
# אם לא בא לכם / לא טעים לכם / או סתם אין לכם אגוז מוסקט אתם יכולים להשמיט אותו מהמתכון.
# במתכון המקורי היא הכינה 12 כדורים מהתערובת, לי יצאו 16 כדורים.  הדרך לעצב אותם ככדורים היא לא על ידי גלגול בין 2 הידיים (כמו כדורי שוקולד למשל) אלא על ידי עיצוב שלהם ביד אחת למשהו דמוי כדור ואולי אני סתם מקשקשת.
# אתם יכולים להחליף את סירופ המייפל בסירופ אגבה, אני מתארת לעצמי שיכול לעבוד גם עם דבש (אם אתם לא בקטע טבעוני).  בכל מקרה הכדורים יוצאים לא מאוד מתוקים אלא במידה.
# אפשרות שדרוג לכדורים - צפו אותם בשוקולד מריר (שוב, פרווה, אם אתם רוצים להשאיר אותם טבעוניים). המיסו 100 גרם שוקולד והוסיפו כפית שמן צמחי.  צפו את הכדורים בשוקולד והניחו על גבי תבנית מרופדת בנייר אפיה עד שהשוקולד מתקשה.
# הכדורים נשמרים במקרר כחמישה ימים אם לא יחוסלו לפני.

תגובות

  1. דבר ראשון והכי חשוב - אני תמיד פה לתמיכה ומה שתצטרכי. בלי צווי הרחקה, מבטיחה!
    ולגבי המושלגים שלך - הם נראים פשוט מעולה. אשכרה כמו פתיתי שלג. אני כל כך שמחה שלא נשברת :-)

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה