כדורי בשר הודו מזוגגים

שלא כמו כל ילדה ממוצעת שמקבלת למתנת יום הולדת או לאירוע מיוחד בובה, לגו או סתם כלב צעצוע, הפרטית שלי קיבלה בשלוש הזדמנויות שונות בעלי חיים, ואני לא מדברת על אוגרים, ארנבות, דגי זהב ושאר מלפפונים שהתארחו כאן בבית לזמן קצר לפני שהלכו בדרך כל חיית מחמד כזו, אלא כאלו שחיים, נושמים, עושים את צרכיהם בבית והורסים כל חלקת אדמה, ספרים או נעליים, טובה מבלי ששאלו אותי קודם.
אז עם שני כלבים שקיבלה ביום הולדת 4 וביום הולדת 7 אני עוד חיה בשלום, אבל כשלפרטית נפלה השן הראשונה, בסביבות גיל חמש וחצי, היא לחשה לי בסוד שהיא רוצה שפיית השיניים תביא לה חד קרן. אחרי הסבר מגומגם מדוע חד קרן לא יגיע, הפרטית ביקשה תוכי מדבר. עם גלגול עיניים נוסף ניסיתי להסביר שגם זה יהיה בעייתי אבל אבוי לאוזניים השומעות, הפרטית פלטה זאת ליד אמא שלי, אותה האחת שאחראית למתן שאר היצורים ההולכים על ארבע. הטלת הוטו שלי לא עזרה וכבר למחרת צצה לה תוכית מדברת, אמזונה כחולת מצח, שלה הוענק אחר כבוד על ידי הפרטית השם סוכר. סוכר ששורקת כשטוב לה, סוכר שאומרת בוקר טוב, סוכר שצועקת כשהיא רעבה, סוכר שמחקה בדיוק את הקול של אמא שלי וגורמת לבלבול אצל אורחים, סוכר שנקשרה לאבא שלי וכל היום אפשר לשמוע אותה קוראת בשמו מיקי קושקוש מיקי קושקוש, סוכר שכשאומרים לה שקט סוכר עונה שקט אתה, סוכר שמסגירה את מוקה הכלבה כשהיא מתגנבת ליד הכלוב שלה (אל דאגה, סוכר חופשיה ומטיילת בכל שעות היום וישנה בתוך הכלוב בלילה), סוכר שתאריך חיים אחרינו כי תוחלת החיים שלה היא 60-80 שנה.
ומסוכר אחת לסוכר אחר, כדורי הודו בזיגוג סוכר חום שאני מאוד אוהבת להגיש כשאני מארחת. הם קטנטנים, קלים ומהירי הכנה, מתקתקים ואהובים על ילדים ומבוגרים כאחד.
meatball 1
meatball 4
מיני כדורי הודו בזיגוג סוכר חום:
לכדורי הבשר:
500-550 גרם בשר הודו טחון
1/4-1/3 כוס פירורי לחם
1 ביצה טרופה קלות
3 קוביות בצל מטוגן דורות מופשרות
2 טבליות שום כתוש דורות מופשרות
1 כפית פפריקה מעושנת
1/2 כפית מלח
1/4 כפית פלפל שחור
לזיגוג:
1/4 כוס סוכר חום
1 כף חומץ לבן
1/2 כף חומץ אורז
אופן ההכנה:
מחממים תנור ל-180 מעלות ומכינים תנית מרופדת בנייר אפיה.
בקערה מערבבים את כל החומרים לכדורי הבשר עד שהתערובת מאוחדת היטב.
מעצבים מהתערובת כדורים בגודל של מעט פחות מכדור טניס שולחן, מניחים מעט מרווחים על גבי תבנית האפייה שהוכנה מראש.
אופים 16-18 דקות עד שהכדורים מוכנים.
כחמש דקות לפני שכדורי הבשר מוכנים מתחילים להכין את הזיגוג.
מערבבים את כל חומרי הזיגוג במחבת (רצוי טפלון) שתכיל את כולם יחדיו.
מבשלים את הזיגוג על חום בינוני נמוך עד לרתיחה תוך כדי ערבוב מתמיד.
מוסיפים את כדורי הבשר המוכנים לזיגוג ומבשלים אותם במשך 2-3 דקות בזיגוג תוך כדי שהופכים אותם מדי פעם כדי לצפות אותם בזיגוג מכל הכיוונים.
מגישים חם או בטמפרטורת החדר.
meatball 3

תגובות

  1. במקום חומץ אורז וחומץ לבן אפשר חומץ רגיל?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה