ניוקי ריקוטה ברוטב חמאה חומה, שום ובזיליקום

טינה יכולה להתפתח כלפי כל מיני דברים. אני פיתחתי טינה לחודש ינואר.  כאילו לא היה לי די בשלושה אחים שחוגגים ימי הולדת בינואר, עם השנים הצטרפו גם אחיין, אחיינית והילדה הפרטית שלי לחגיגה, או כפי שניסחה זו חברה, עונת הרביה אצלי במשפחה היא האביב.  את ינואר הנוכחי אני מסכמת בשישה ימי הולדת, שלוש מסיבות שאורגנו על ידי, ארבע עוגות יום הולדת שאפיתי, אינספור כלים מלוכלכים שהייתי גם צריכה לשטוף ופשיטת רגל כלכלית. לשמחתי, מגיע שלב שינואר נגמר או בקיצור שהחיינו וקיימנו או ברוך שפטרנו עד לשנה הבאה.
אם כך, ארוחות הערב הפכו להיות ברוח אפיסת הכוחות השורה במחוזותינו, כלומר לא יותר מ-20 דקות מהרגע שמתחילים ועד שמגישים. שלא תבינו לא נכון, זה לא שבימים כתיקונם אני מגישה ארוחת גורמה בת עשר מנות לארוחת הערב, רוב הערבים שלנו מסתכמים בארוחות מן הזן הזה. מדי פעם משתרבבים גם ערבים שבהם אני בוהה בפרטית שלי בעיני כלב דומעות ומסבירה שהערב אמא מגישה לה כריך לארוחה, מקסימום טוסט אם היא רוצה להתפרע.
זה אחד המתכונים האהובים עליי כשלא אכפת לי ללכלך קצת כלים. הוא מהיר, קל להכנה, וניתן להגישו עם מגוון של רטבים, מרוטב עגבניות, דרך רוטב פסטו, וכלה ברוטב שמנת ופטריות. המתכון מבוסס על מגוון רחב של מתכונים שפורסמו ברשת.
gnocchi
ניוקי ריקוטה ברוטב חמאה חומה, שום ובזיליקום
לניוקי:
250 גרם גבינת ריקוטה
1 חלמון ביצה
1/4-1/2 כפית מלח (לפי טעמכם האישי)
30 גרם גבינת פרמזן מגוררת
60 גרם קמח
בסיר גדול מרתיחים מים. מוסיפים מעט מלח כשהמים רותחים.
בזמן שמרתיחים את המים מערבבים בקערה גבינת ריקוטה, חלמון ביצה, מלח וגבינת פרמזן עד לקבלת תערובת חלקה.
מוסיפים את הקמח ומערבבים רק עד שנטמע היטב ואין גושים.
מעבירים את תערובת הגבינה לשק זילוף.
כשהמים רותחים מזלפים את תערובת הגבינה לתוכם, זילופים באורך 1-2 ס"מ.
מערבבים את תחתית הסיר עם כף עץ פעם אחת על מנת שהניוקי לא יידבקו לתחתית.
מבשלים את הניוקי עד שהם צפים לפני המים. יכול לקחת 2-3 דקות, תלוי בגודלם.
מוציאים את הניוקי בעזרת כף מחוררת ומעבירים אותם למסננת.
לרוטב חמאה חומה:
60 גרם חמאה
1 טבלית שום כתוש דורות
1-2 טבליות בזיליקום קצוץ דורות (תלוי כמה ירוק אתם אוהבים בצלחת שלכם)
במחבת, ממיסים חמאה ונותנים לה להשחים במשך 4-5 דקות לערך. מדי פעם משקשקים את המחבת ונזהרים שהחמאה לא תישרף.
כשהחמאה בצבע חום בהיר מוסיפים את טבליות השום והבזיליקום, מערבבים עד שהטבליות נמסו ומסירים מהאש.
בזמן שמכינים את הרוטב צורבים את הניוקי על מחבת טפלון חמה ללא שמן. משחימים את הניוקי משני הצדדים מבלי לערבב אותם יותר מדי, רק להפוך אותם מדי פעם.
מעבירים את הניוקי לצלחת ומזרזפים מעליהם את הרוטב. מומלץ לפזר גבינת פרמזן מעל.
ניוקי ריקוטה

תגובות