לחם פיצה נתלש

לא מפחדת משמרים. כלומר חוץ מהפעם ההיא שבה אחרי שעה התפחה הבצק לא הראה אף סימן לתפיחה באופק וקלטתי שברוב בלבולי שכחתי להוסיף את המרכיב העיקרי בבצק שמרים, לרוב אני מתמודדת היטב עם שמרים. הבעיה העיקרית היא בהמתנה. המתנה שהבצק יתפח בפעם הראשונה, המתנה לתפיחה שנייה, המתנה כשהמאפה בתנור, ואני עם חוסר היכולת הילדותית לדחיית סיפוקים לרוב מעדיפה פשוט לוותר מראש. אז כמובן שכשקיבלנו את המטלה לשבוע זה בפרויקט פשוט לבשל שבו אני לוקחת חלק, הכנת פיצה, היה לי ברור שאני מעדיפה לעשות לעצמי חיים קשים, כי חיים קלים זה מוערך יתר על המידה.
pull apart pizza
מובאות כאן שתי דרכים להכנת פיצה על פי בצק הפיצה של האחת והיחידה, המנטורית שלי בפרויקט, דנית סלומון. האחת היא לחם פיצה נתלש והשנייה כדורי פיצה. כמות אחת של בצק פיצה מספיקה למתכון אחד בלבד. לצורך התמונה בלבד, כדורי הפיצה הוכנו בכלי קטן יותר.
pizza dip side
pizza dip close up
בצק פיצה (מתכון של דנית סלומון)
 המצרכים:
3 כוסות (375 גרם) קמח
1 כפית סוכר
6 גרם (½1 כפיות) שמרים יבשים
⅞ כוס (210 מ"ל) מים פושרים
1 כפית מלח
1 כף שמן זית
מעט שמן זית נוסף לשימון הבצק ומשטח העבודה
אופן ההכנה:
מרכיבים את קרס הלישה במיקסר. מנפים קמח לתוך הקערה. מוסיפים סוכר ושמרים ומערבבים. מוסיפים מים, שמן ומלח ומפעילים את המיקסר במהירות איטית כדי לאחד את החומרים. מגבירים למהירות בינונית ולשים במשך 7 דקות לבצק חלק מאוד וגמיש מאוד. אם יש צורך מוסיפים עוד כף או שתיים של קמח.
בתום הלישה במיקסר מוציאים את גוש הבצק למשטח עבודה משומן במעט שמן זית. מרימים את גוש הבצק וחובטים אותו בכוח כנגד משטח העבודה מכל העברים - 10 או 12 פעמים (פעולה זו עוזרת לפתח את רשת הגלוטן בבצק).
משמנים את כדור הבצק במעט שמן זית, מניחים בקערה גדולה, מכסים בניילון נצמד ומשהים להתפחה במקום חמים עד שהבצק מכפיל את נפחו (במזג האוויר הנוכחי לקח לו לתפוח כשעה).
לחם פיצה נתלש:
כמות אחת בצק פיצה
רוטב עגבניות ובזיליקום דורות (מנה אחת לפי הוראות ההכנה על גבי האריזה) מצונן לטמפרטורת החדר
1 כוס גבינת מוצרלה מגוררת
30 גרם חמאה מומסת עם 2 טבליות שום כתוש דורות וטבלית בזיליקום קצוץ דורות
אופן ההכנה:
לאחר תפיחה ראשונה של הבצק, לשים אותו במשך דקה כדי להחזירו למידתו המקורית. על גבי משטח מקומח מרדדים את הבצק למלבן בגודל בערך של 45*35 ס"מ.
מורחים את רוטב העגבניות על כל הבצק ומפזרים מעל את גבינת המוצרלה. ניתן להעביר מערוך על גבי הבצק כדי להצמיד את הגבינה לבצק על מנת שלא תתפזר.
חותכים את מלבן הבצק בעזרת גלגלת פיצה לחמש רצועות שוות ועורמים אותן אחת מעל השנייה. חותכים שוב את הרצועות שערמתם לחמישה חלקים פחות או יותר שווים בגודלם.
מברישים תבנית אפיה בחמאת השום והבזיליקום ומניחים את חתיכות הבצק בתבנית באופן אנכי. מניחים להתפחה נוספת כחצי שעה ובינתיים מחממים תנור ל-200 מעלות. לפני האפייה מברישים את החלק העליון בעדינות בחמאת השום ואופים כ-30 דקות עד שחלקו העליון של המאפה משחים. כשהמאפה יוצא מהתנור מושחים אותו בחמאת השום והבזיליקום שנותרה. מצננים את המאפה כעשרים דקות בתבנית לפני שמעבירים אותו, כשהוא עדיין חמים, לכלי הגשה.
כדורי פיצה:
כמות אחת בצק פיצה
250 גרם גבינת ריקוטה
רוטב עגבניות ובזיליקום דורות (מנה אחת לפי הוראות ההכנה על גבי האריזה) מצונן לטמפרטורת החדר
3/4 כוס גבינת מוצרלה מגוררת
1/2 כפית מלח
1/4 כפית אבקת שום
1/4 כוס גבינת פרמזן + 2 כפות לפיזור מעל כדורי הפיצה והמטבל
50 גרם חמאה מומסת עם 2 טבליות שום כתוש דורות וטבלית בזיליקום קצוץ דורות
אופן ההכנה:
כשהבצק תופח תפיחה ראשונה מכינים את המטבל. מערבבים רוטב עגבניות ובזיליקום, גבינת ריקוטה, גבינת מוצרלה, גבינת פרמזן, מלח ואבקת שום לתערובת אחידה.
לאחר תפיחה ראשונה של הבצק, לשים אותו במשך דקה כדי להחזירו למידתו המקורית. משמנים תבנית אפיה בקוטר 26 ס"מ או מחבת כבדה שמתאימה לתנור. קורצים מן הבצק כדורים שווים בגודלם, ומניחים אותם מרווחים מעט בהיקף התבנית. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים פעם נוספת עד שהכדורים הכפילו את גודלם ואין ביניהם רווחים יותר, בינתיים מחממים תנור ל-200 מעלות.
לאחר התפיחה השניה מעבירים את המטבל למרכז התבנית. מברישים את כדורי הבצק בחמאת שום ובזיליקום ומפזרים את שארית הפרמזן מעל הכדורים והמטבל. אופים כ-30 דקות עד שהכדורים שחומים והמטבל מבעבע. כשהכדורים יוצאים מהתנור מברישים אותם בחמאת השום והבזיליקום שנותרה.
pull aprt pizza front
pizza dip top

גילוי נאות - מוצרי דורות ניתנו להתנסות.

תגובות